Narkoman
Maki
Moc děkuji za odpověď, náš známý co vím tak bere drogy asi dva roky spíš ty tvrdší,dali jsme ho s manželem trošku dohromady a sehnali jsme mu s manželem pomoc u odborníků a snad půjde do léčebny mluvili jsme s ním o tom a chtěl by se sebou něco dělat, taky jsme mu řekli že se musí rozhodnout on sám co chce do budoucna dělat a jak žít.Už byl jednou v léčebně a jak je zřejmé moc to nevyšlo, tak mu držíme palce,jelikož to nebude jednoduché.Je strašné jak do toho člověk může spadnout.Zatím jsem se s nikým takovým pořádně nepotkala tak doufám že jsme mu aspoň trochu pomohli.Máme pětiletou dceru a nějak s manželem nevíme jak ji před drogama a podobnýma věcma ochránit je totiž fakt hrůza jak rychle do toho člověk spadne.Každopádně moc děkuji za rady.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co píšete, je tedy Váš známý motivovaný se situací něco dělat, což je základní předpoklad pro to, aby mohla být Vaše pomoc užitečná a léčba úspěšná. Pokud by potřeboval doporučení na nějaká léčebná zařízení, která by pro něj byla vhodná, napište mi, kolik je mu let a z jakého je regionu, a já Vám pošlu kontakty, kterých by mohl využít. Ohledně Vašich obav o dceru - plně Vás chápu, zvlášť, když jste se teď s manželem setkali osobně s člověkem, který do drog spadl a vidíte, jak je těžké se z toho vyhrabat. Jsou samozřejmě cesty, jak rizika nějakých takových problémů, které by hypoteticky mohly v budoucnosti nastat, snížit a jak rozvíjet rodinné vztahy tak, aby dcera měla pevné a bezpečné zázemí. Stránky pro rodiče, které jsou zaměřené na primární prevenci drogových problémů, najdete na www.odrogach.cz - tam je mnoho informací, příkladů, doporučení, které by Vám mohly pomoci. Ale vzhledem k tomu, že je dceři pět let, tak bych se být Vám nedívala do budoucna tak černě. :-)