rodiče
Dobrý den již jsme vám psali 14.7. a 16.7. o dceři závislé na pervitinu.Navštívili jsme poradnu pro rodiče a jsme objednaní zase na další sezení.Dnes dcera přijela po týdnu domů a opět jsem s ní měla výstup,manžel je služebně celý týden pryč,jsem tzv. na dně sedím tu a nemůžu dál,dcera spí po svém hysterickém záchvatu a já uvažuji o budoucnosti,zda má pro mě smysl.Nějak jsem došla na konec svých sil ,nevím jak dál a představa zítra jít do práce a skrýt vše před kolegy mě ničí.Oni zastávají názor že pokud dítě bere drogy je to jen chyba rodičů.I já dost často hledám vinu v sobě a říkám ,že jsem asi byla špatná máma zvlášt když na mě kříčí dcera ,že za to vše můžeme my jak dopadla ,že je z nás psychicky na dně a že jsme ji zničili.To že ale bere drogy nepřiznává. Jak najít sílu pro ni a pro sebe ,moc ráda bych jí z toho dostala .Jak jí ukázat že se řítí do záhuby a že to s ní nemyslíme zle,jen že se nám nelíbí jak žije(bez práce,špinavá ,každý vztah jí ztroskotá po měsíci ).

Odpověděl:
Dobrý den, kolegyně Jana Justinová, která odpovídala vaše předchozí dotazy, je na delší dobu mimo republiku. Jinak, jak je vidět, situace u vás doma se nijak nevyklidnila, spíše naopak a chápu, že jste z toho vyčerpaná. Je dobře, že jste navštívili poradnu pro rodiče a máte domluveno další sezení. Určitě budete mít více prostoru než tady na poradně s kolegy probrat své trápení a také strategii, jak se k dceři chovat, aby svou závislostí neničila celou rodinu. Bohužel, vy však za ni abstinovat nemůžete. To, že vaše dcera spadla do drog, si nevyčítejte ani nevnímejte jako své selhání v roli matky. Ačkoli si to velká část veřejnosti neuvědomuje, problém závislosti je daleko složitější. A sebeobviňování v této situaci vás jen vysiluje a k ničemu pozitivnínu nevede. Přeji hodně sil a trpělivosti.