děkuji za Vaši odpověd mohu se zeptat jak poznám jestli syn bere drogy,myslím si, že kouří mariuhanu, přečetla jsem si nějaké zprávy na počítači kde si o tom povídali, ale vůbec nevím jak se to projevuje je to nějak návikové, může se stát závislý a taky něco o tripu.Prosím poradtě mi jak je to hodně závažné a jak to poznám.

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím Vás. Pokud Váš syn pouze kouří marihuanu, nemusí se jednak o tragédii. Vím, že se jedná o nelegální drogu a že s tím souvisí řada rizik. Návykovost marihuany je poměrně nízká ve srovnání s jinými látkami (nelegálními drogami, jako jsou např. pervitin nebo heroin, ale i s některými legálními látkami včetně alkoholu a některých léků na uklidnění). Zpravidla se objevuje až po dlouhodobém každodenním užívání většího množství drogy a jedná se především o závislost psychickou, příznaky z vysazení nebývají dramatické, obvykle jde o podrážděnost, špatnou schopnost soustředit, mohou nastat poruchy spánku, únava. Marihuanou se také nelze smrtelně předávkovat. Jedním z rizik, které jsou s užíváním marihuany spojené, by mohlo být potenciální rozvinutí psychických potíží, jako jsou depresivní stavy nebo úzkosti. Člověka, který užil marihuanu, poznáte zpravidla podle sklížených víček a zarudlého bělma. Obvykle mívá pomalejší reakce na dotazy, pomalejší pohyby, často marihuana způsobuje nadměrnou veselost a smích, ale někdy může dojít i ke skleslosti a zamlklosti. Je to velmi individuální. Bližší informace naleznete na naší poradně v sekci "O drogách" v článku věnovaném Kanabinoidům (látky z konopí). Trip, respektive LSD napuštěné v kousku papíru, je silný halucinogen vyvolávající v běžném množsví barevné vize. V silnějších dávkách se mohou objevovat halucinace, odpoutání od reality. Nebezpečí tkví opět v možnosti rozvoje psychických problémů, při větších dávkách se mohou stát úrazy spojené s dezorientací v prostoru. Závislostní potenciál je nízký. Více opět v sekci "o drogách" na naší poradné. Proč myslíte že Váš syn bere drogy? Pozorujete u něj změny v chování? A:T: