odvykat sami?
MK
Ráda bych se zeptala jaká je šance odvykat ze závislosti na heroinu BEZ odborné pomoci. V tuto chvíli mám pocit, že se mi něco takového děje (jako ta závislost). Normálně funguju, chodím do práce, rekonstruji s manželem byt, ale zároveň taky denně kouříme (ano oba) H. Myslím si, že množství není až tak strašný, za 500,- nám ve dvou vydrží na 2 dny, ale to se musíme kontrolovat a připomínat si, že když nám dojde, nebude nám nejlíp. Když vysadíme, stoupá teplota, potíme se a hlavně se dostaví strašlivá únava apod. V říjnu je před námi dovolená v jižní Evropě, kde nebudeme mít žádný přístup k drogám. Je možné to zvládnout? resp. odabstinovat na jihu a vrátit se a zůstat čistý. Kouříme cca rok a teprve poslední měsíc jsme začali kouřit tak nějak denně. Nepříjemné příznaky absťáků mě zaskočily a vyděsily. V dovolený spatřuji asi poslední možnost jak to zvládnout sami... jinak motivaci přestat mám, platíme hypotéku (žádní boháči nejsme a h leze do peněz) a rovněž bych asi tak za rok ráda měla miminko. Vždy když jsem v pohodě (mám hladinku) vidím vše v růžových barvách, o dovolené odabstinuji a už to vydržíme atd. atd. když ale náhodou zůstanem na suchu pocity touhy zakouřit si jsou - nu velmi silné. Myslíte si, že to můžeme zvládnout sami?

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že s ohledem na "absťáky" si již o vaší závislosti neděláte žádné iluze. A spoléhat na to, že vyabstinujete na dovolené v zahraničí je dost problematické, neboť když jde "do tuhého", většina závislých se k droze (nebo její náhražce) dostane, ať je kdekoli. A snažit se vézt si pár dávek s sebou bych vřele nedoporučovala, neboť převoz nelegálních drog přes hranice je v každé zemi z právního hlediska posuzován velice přísně. Tak to zvažte - buď na dovolené vysadíte a bude vám tam blbě, což není zrovna ideální představa dovolené, nebo vysadíte, ale neustojíte to a něco si seženete a dáte. Jinak samozřejmě, že lze z heroinu vyabstinovat i bez odborné pomoci. Bývá to ale náročnější než s nějakou odbornou podporou a ne vždy se to podaří. Tak mě napadá, vy jste se o to již s přítelem nějak seriozně pokoušeli? PS: Omluva za opožděnou odpověď, poslední dobou je dotazů hodně a navíc tým poradny pracuje v omezeném počtu.