zdravim, asi už si nepaamtujete, ale kdysi jsem sem psala, ale to jsem byla někde na záčátku..brala jsem pervitin dva roky, dost intenzivně, vyhrabala jsem se z toho pomocí mýho přítele a tim, že jsem se na půl roku zavřela doma a nikam radši nechodila..tak nějak to všechno šlo, byla jsem zamilovaná..s přítelem jsem se teď ale rozešla, umřel mi děda..a já jsem začla trochu víc s alkoholem, pila jsem i osamotě..dát si panáka když mě něco rozrušilo mi přišlo normální, navíc se dostavily chutě na perník a to dost často..to jsem taky přechlastala, bylo to jednoduchý..akorát že si z těch dní moc nepamatuju, jednou mi někdo řekl, co vyvádim a jak jsem chytla hysterák na půl hodiny když mi někdo vyrval flašku z ruky a já jsem si řikala, že mám asi problém..začal jsem nad tim přemejšlet, a nakonec jsem došla k závěru, že jdu ze závislosti do závislosti..na perníku, pak na příteli(taky už to bylo někdy k nevydržení, musela jsem bejt pořád s nim jinak mě přepadaly takový stavy, kdy jsem furt brečela a byla uplně nepříčetná..) a dál přišel alkohol..tak jsem to svěřila dvou kamarádkám, s tím, že chci i přestat, pak jsem došla k závěru že to jen omezim..ve výsledku to za poslední asi měsíc a půl vypadá tak, že jsem ani jednou nepila sama, ani kapku..a dvakrát jsem byla s kamarádama a to jsem pila alkohol..dneska v noci mi přišly dvě zprávy, že to přehánim, ale mě řpíjde, že jsem to zvládla, co vy myslíte??..chtěla bych znát názor nějakého odborníka, protože já to vidím tak, že jsem to začla řešit a docela úspěšně..předem díky

Odpověděl:
Dobrý den, nejdříve bych se chtěla omluvit za pozdní odpověď. Vzhledem k tomu, že tým poradny v poslední době funguje jen v omezeném počtu, nestíháme odpovídat tak rychle, jak bychom si přáli. K vašemu dotazu. Stává se docela často, že jednu závislost vystřídá jiná. Vypovídá to mimo jiné o tom, že k prvotní závislosti mohly vést nějaké psychické problémy či nastavení, které, ačkoli posléze člověk abstinoval, neměl dořešeny, a to ho pak přivedlo k závislosti na něčem jiném. Čili ve vašem případě alkohol vystřídal pervitin s tím, že si uvědomujete, že navíc i váš vztah k bývalému příteli nesl rysy závislostního chování. Ptáte se, jak vidíme vaši situaci s alkoholem nyní a zda zvládáte. Rozhodně to, že jste za měsíc a půl nikdy nepila sama a pouze dvakrát jste popíjela ve společnosti, je pokrok proti tomu, že jste předtím pila i sama a často. Nicméně, s ohledem na to, co jsem psala výše, bych viděla jako zásadní, pokusit se nějak ošetřit to, co vás k únikům za pomoci ať už alkoholu nebo pervitinu vede, proč je potřebujete. Jinak se trošku obávám, že s tím budete bojovat více či méně pořád, protože řešení takovýchto problémů není jen o pevné vůli a síle vydržet. Přemýšlela jste, že by vám s tím třeba někdo pomohl? (Teď nemám na mysli kamarádky, ale odbornou terapii). Zvažte to a když tak ještě napište. Zatím hodně štěstí.