heroin - trava
blue
Dobry den, po sedmi letech jsem se setkala s kamaradem, ktery jel dva roky hlavne na heroinu (prilezitostne bral i pernik) a sam vyabstinoval. Posledni davku si dal pred ctyrmi lety. Nez spadnul do heroinu, tak hlavne hodne kouril travu a prilezitostne si dal LSD. V soucasne dobe si udajne obcas zakouri travu. Mam ponekud obavy, zda by nemohla trava fungovat jakou spoustec (nejsem typ lidi, kteri ucinky travy podcenuji) - nerada bych, aby ho to stahlo zpet. Muzete mi prostim poradit, zda tu hrozi riziko navratu k uzivani tvrdych drog? Dekuji za zodpovezeni dotazu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy a myslím, že na nich může něco být. Bohužel neznám detailně situaci Vašeho kamaráda, takže moje odpově´d bude spíše obecnější. Dá se říct, že není příliš dobrý nápad kouřit marihuanu, pokud již člověk měl v minulosti (a to ne příliš dávné) problémy s heroinem. Může to být jisté riziko, stejně jako užívání jiných návykových látek (alkohol nevyjímaje). Jako problematické vnímám trochu to, že kamarád neprošel žádnou léčbou, která by mu pomohla si nastavit hranice vůči drogám pevněji a pomohla by mu uvědomit si, že i marihuana pro něj určité riziko či oslabení může znamenat. Nicméně, Váš kamarád v současnosti od heroinu abstinuje 4 roky, takže předpokládám, že jeho život je relativně stabilní a že si dokáže v životě a v zátěžových situacích poradit. Pokud trávu nekouří často a nenahrazuje si tím předchozí závislost na heroinu, ale dá si ji pouze příležitostně, tak to riziko návratu k heroinu není skutečně velké. Pokud byste potřebovala nějaké další informace, napište. Zatím přeji hodně štěstí.