Jak moc můžou drogy ovlivnit mezilidské vztahy?
honza
Je pravda, že závislý bude mít lepší vztahy se stejně závislými? A že bude mít jako strach z těch, kteří závislí nejsou? A že na ně bude povědomně agresivní. I když bude jako by "v poho". Jako že bude myslet že by ho třeba chtěli nějak odhalit. Nebo ho okrást o štěstí. Nedočetl bych se někde jak to chodí v reálu? Může být stíha silnější, než třeba láska? Potřeboval bych to vědět kvůli pochopení jedné blbé životní situace. A možná k jejímu řešení.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Úplně přesně nevím, jak bych Vám odpověděla, protože neznám okolnosti Vaší situace. Možná by pomohlo, kdybyste ji trochu víc popsal, pak bych Vám mohla poskytnout konkrétnější odpověď, která by Vám nejspíš byla při řešení situace užitečnější. Je to ale samozřejmě na Vás. Víte, se vztahy s drogově závislými a mezi nimi je to komplikované. Člověk, který užívá drogy, je obvykle více v kontaktu s lidmi, kteří také užívají drogy, protože to užívání drog je spojuje. Nedá se říct, že by ty vztahy byly lepší, jsou prostě založené na té droze. Leckdy jsou vztahy mezi závislými právě tímto velmi poškozené, protože užívání drogy, její shánění, získávání peněz na drogu často vede ke konfliktům, podvodům, nedůvěře. Vztahy závislého s lidmi, kteří drogy neužívají jsou poškozené podobně. Pokud to o něm okolí neví, tak se snaží, aby se to nedozvěděli a má strach z odhalení. Pokud okolí již něco tuší, obyčejně se snaží podezření vyvrátit a může přesně dojít na lži, podvody, konflikty, agresivní chování. Pokud to okolí ví a snaží závislému jeho chování vymluvit a přimět ho ke změně situace, tak se tyto nepříjemnosti stupňují, jestliže má uživatel drog pocit, že je v pohodě, má vše pod kontrolou a nikdo mu do toho nemá co mluvit. Droga a stavy, které působí, dokážou spolehlivě rozbít dříve funkční vztahy a chcete-li to takto říct, může to být silnější než láska. Nevím, jestli jsem Vám mnoho pomohla, pokud byste chtěl vědět víc, tak znovu napište.