Pervitin a těhotenství
Monula
Dobrý den, obracím se na Vás, protože mě velmi trápí jedna věc.. Zjistila jsem, že jsem v 8tt těhotenství, miminko je samozřejmě neplánované. Problém je v tom, že jsem dva víkendy před tím než jsem to zjistila, vždy v pátek užila pervitin šňupáním. Neberu ho samozřejmě pravidelně, žiji normální život, stravuji se vyváženě a zdravě. Tohle je jen takový můj občasný hřích. Myslíte, že to může mít následky na počaté dítě? Já vim, že určité ano a pravděpodobnost je tam vyšší, jen by mě zajímalo jak vyšší a popřípadě jaké. Myslíte si, že i tak se mi může narodit zdravé dítě? Od té doby, co to vím se chovám zoodpovědně. Přítel, ale nevěří, že by mohlo být zdravé a chce, abych šla na potrat, ale to já bych nepřežila. Předem děkuji za radu. Zatím a hezký den Monula.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, Pervitin v těhotenství je opravdu nebezpečný. Hlavní problém je v tom, že můžete potratit (což se nestalo), nebo se dítě narodí předčasně. Nemyslím, že by to měl být takový problém, pokud jste si jen 2x šňupla. Rozhodně to už ale nedělejte. Děti "pervitinových maminek", pokud se narodí, většinou trpí náchylností k různým infekcím (jsou nemocnější), mívají poruchy chování či učení. To však bývá u našich klientek - nitrožilních dlouhodobých uživatelek. Pokud se stravujete zdravě a vyváženě, není riziko větší než u ostatních žen. A:T: