dcera a drogy
natalka
Dobrý den,mám 18letou dceru která užívá drogy.Vloni v říjnu jsme sní zašli do KC kde slíbila že přestane s drogami,do března08 to vypadalo nadějně.Od dubna to šlo opět s kopce,to poprvé doma sebrala zlatý prstýnek a občas nějaké peníze,domlouvali jsme jí ale nic platné.V červnu opět začala docházet do KC kde jí vystavili papíry do léčebny s poznámkou že nemá stanovený cíl s tím skoncovat.Momentáně od nás odešla,sebrala peníze,zlato prostě vše co se dá prodat.Nevíme jestli jí máme hledat nebo čekat jestli příjde sama ale myslím si že je už hodně nadně.Když byla doma naposledy tak všechno za sebou zamykala,nevím jestli jí někdo hledal nebo se něčeho bála.Doma mám 10tiletého syna a nevíme jestli mu o dceři říct a hlavně jak mu to říct,byl na ni docela dost upnutý. Předem děkuji

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den. Dle toho, co píšete, jste si toho s dcerou "užili" již opravdu hodně. Obzvláště krádeže doma jsou už velkým překročením hranic společného soužití všech členů rodiny. Úspěchem je, že se Vám ji podařilo nakontaktovat do drogových služeb, ba dokonce to vypadalo i na nástup do léčby. Je opravdu možné, že Vaše dcera ale v tu dobu ještě nebyla dostatečně k nástupu motivovaná. Nyní se rozhodla pro alternativu žít mimo svou rodinu. Rozloučila se s Vámi bohužel ne úplně hezky. Možná Vás také opustila v ne příliš dobrém psychickém stavu, dle toho, co popisujete, to na mě působí jako počínající paranoidní sklony, jež se objevují ve spojitosti s užíváním stimulancií, a to především pervitinu. Jak budete nyní nadále postupovat, je Vaše volba. Vzhledem k tomu, že je dcera plnoletá, bude asi obtížné ji nechat hledat. Pokud by se Vám podařilo ji najít nebo se sama objevila, rozmyslete si dobře, co dál. Vezmete-li ji zpátky domů bez jakýchkoliv jasných pravidel, a to obzvláště bez pravidel, jež by vedly k motivaci dcery k nějaké změně, je dosti pravděpodboné, že se vše bude opakovat. Rozhodnete-li se nechat to tak, jak je to nyní, je zde pravděpodobnost, že se dcera dostane do situace, která ji natolik nebude vyhovovat, že jí to bude motivovat k nějaké změně. Pro Vás to však může znamenat velkou nejistotu, strach. Ať už se rozhodnete jakkoliv, držím Vám palce, abyste to zvládli a když budete mít zájem, obraťte se do naší Poradny pro rodiče, kde Vám můžeme pomoci lépe svou situaci snášet a najít cesty, jak ji řešit. Telefon je 739 268 527. S pozdravem Eva Formánková.