Psychostimulancia
Phiebe
Dobrý den, chtěla bych vás prosím požádat o radu při vypracování ročníkové práce o drogách. Nemůžu pochopit souvislosti mezi efedrinem, amfetaminem a pervitinem, protože mé zdroje se o nich zmiňují různě. Zajímalo by mne, která z těchto látek byla objevena nejprve a zda se některá z nich používá k výrobě jiné (např.efedrin k výrobě pervitinu) nebo zda-li jsou to pouze látky sobě podobné a čím? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jakub Minařík
Efedrin je zdrojová substance k výrobě pervitinu, ve výrobě amfetaminu se nevyznám, ale je dosti pravděpodobné, že i amfetamin by se dal z efedrinu vyrobit. Amfetamin a metamfetamin jsou podobné látky, chemicky i efektem. Více byste našla na: http://www.erowid.org/ (najdete tam molekuly látek, popisy efektu, výroby, ... Když dáte heslo PIHKAL najdete tam popis asi 180 budivých aminů) http://www.drogy-info.cz/index.php/ (web národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti - najdete tam info o užávání u nás, ...) www.emcdda.europa.eu/ (informace o stavu v evropě) :-)