test
lp
Dobrý den, v rámci studia pročítám vaši poradnu. Je tu mnoho dotazů na přítomnost THC v moči. Mě by zajímalo, odkud lze THC na lidském těle zjistit i po delší době (vlasy, krev, moč), protože jsem slyšela, že je možné její přítomnost zjistit i po půl roce. Takže by mě zajímalo, jak dlouho vlastně THC v lidském těle vydrží? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, užití THC se standardně zjišťuje testy z moči, krve, slin nebo vlasů. Pravděpodobně by bylo zjistitelné i jinak, ale to je dotaz spíše na toxikologickou laboratoř. Nejdéle je zjistitelné z vlasů - po celou dobu růstu vlasu, čili řadu měsíců. Tento druh testování je poměrně náročný a používá se spíše zřídka (kriminalistika, soudní lékařství). Nejčastěji se užití THC zjišťuje testy z moči - tam je zjistitelné v případě intezivního užívání až jeden měsíc, vyjímečně i déle. U občasného užívání jsou testy negativní cca do 14 dnů. Testy z krve lze užití prokázat maximálně 14 dní, při občasném užití cca 10 dní. Orientačními testy ze slin lze užití detekovat krátce, jedná se o několik málo dní. Tyto doby detekce závisí na intenzitě a délce předchozího užívání a individuálním metabolismu organismu. Jinak THC jako takové, které způsobuje vlastní intoxikaci, zůstává v organismu cca 24 hodin od užití, potom je přeměněno na metabolity, které se postupně vylučují. Při toxikologickém laboratorním rozboru lze rozlišit, zda je dotyčný aktuálně "pod vlivem" - to když se prokáže "aktivní" THC a nebo zda se najdou pouze jeho metabolity, což znamená, že v minulosti THC užil.