Pervitin
Amy
Dobrý deň prajem... Ako vyplýva z názvu môjho dotazu, ide o pervitin. Užívam ho asi 4 mesiace, no s tým že veľmi zriedkavo, dohromady 5 krat. Nikdy som z neho nemala zlé zážitky, teda halucinácie, nevoľnosti či paranoje - samozrejme nemám na mysli dojazdy, ale dobu trvania účinkov. Vždy išlo o veci, ktoré som v normálnom živote nepoznala, nehorázna kecavka,energia, zručnosť vo vš. smeroch, nekonečne upratovanie, skladanie rubikovej kocky či kreslenie a kadečo ešte. A hlavne konečne únik z reality, taký aký neponúka nič iné či alkohol či marihuana.... Veď to poznáte. Myslim že aj to je dôvod prečo mi to tak veľmi zachutilo. Po pravde najradšej by som bola keby raz z toho dostanem riadnu paranoju a hororové halucinacie, možno by to pomohlo :( Otázka je ako sa konečne zbaviť tej chuti :( Raz som sa o to pokúsila, vydržalo to mesiac a pol a potom to padlo. Teraz sú od toho 2 týždne/ čistá ..... Chcem sa o to pokúsiť znova, no ide o to že pokiaľ viem malo by to slabnúť, no počas toho mesiaca a pol to bolo úplne naopak. Vždy to tak je. Prvý týžden na to ani nepomyslím a potom to je čim ďalej tým horšie. Po mesiaci to bolo najkritickejšie, kedy sa mi dokonca o tom snívalo. VŠetko sú to tie isté dni, tá ista nuda a nezáživnosť, žiaden zmysel bytia, zimomriavky po chrbte keď sa spomenie oná vec. Jednoducho mi chýba ta energia, elán do života, schopnosť dokázať všetko čo chcem.Neni deň kedy by som nerozmyšľala, nespoínala. V normáli som taká že keď niečo chytim do ruky okamžite ma to prestane baviť, či to je kniha, DVD, ceruzka... šport,upratovanie,čokoľvek... Ospatá a unavená, bez hocijakého zmyslu - pochopiteľne tak to bolo aj vtedy keď som nevedela čo pervitin vlastne je len s tým rozdielom že teraz to je oveľa výraznejŠie. A čím dlhšia abstinenncia tým horšie. Často dokonca len sedím za PC, pozerám do blba a počúvam hudbu. Dokonca prestala som sa stretávať s feťákmi, vymazala všetko z PC a mobilu čo suviselo s drogami, zahodila svoj denník, skrátka skonfiškovala čokoľvek čo s tým súvisí.A viem že každé ďalšie užitie sa podpíše na psychike človeka tým že to bude opäť o niečo ťažsie prestať. No stále tomu nechápem ako si piko môže človeka omotať po par užitiach. Je to normálne? Prosím o nejakú radu pretože to nevidím ružovo pokiaľ sa to bude takto iba zhoršovať, a ja sa potrebujem onedlho sústrediť na školu, i keď to sa mi už asi v najbližšom čase nepodari. Moc ďakujem

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji pěkný den, Buďe ráda, že nemáte toxickou psychózu, deprese či halucinace. Skutečně není o co stát! Přijde mi trochu "divoké", že by se u vás rozvinula psychická závislost už po pěti užitích. Možná máte problém někde jinde, ale na to Vám nejsem schopen dát tady na internetu uspokojivou odpověď. To musí posoudit nějaký psycholog či psychoterapeut. Mě osobně to připadá, jako byste měla bez drogy prázdný prostor. Ten je potřeba vyplnit. Píšete to docela jasně: Jde Vám O ÚNIK Z REALITY, který nenabízí ani alkohol či marihuana. To znamená, že v realitě nejste spokojená. Bohužel, podle toho co píšete, Vás to (pervitin) evidentně baví, což celou věc dosti komplikuje. Pokud se chcete podobných potíží zbavit, je třeba pracovat právě s tou realitou. Napište kde žijete (město, region) zkusím Vás nakontaktovat na odbornou pomoc. Je určitě lepší začít s tím pracovat dříve než Vám "ujedou nohy" úplně. Pak se ten rozjetý vlak zastavuje o dost hůře. Zatím se držte a ozvěte se. A:T: