syn
ocko
Syn (31r) pije a asi aj fetuje. Je zvlastne, ze dokaze abstinovat i tyzdne (cez PN+domace vezenie). Ked je ale zamestnany tak denne po praci "popija" mozno i droguje. Ma mimoriadne zle spravanie sa k nam rodicom. Ked je "opity/zdrogovany" priam odpadne a spi. Ked je ale len "pripity" vyraba si/rodicom problemy. Podpisuje bezrozmyslu rozne Zmluvy. Fajci = cigarety si robi z kupovaneho tabaku. Dobrovolne na protialkoholicke liecenie neide. Prosim poradne ako ho ev. motivovat aby na liecenie siel. Vyhodit ho na ulicu sa obavame. Je podla nas rodicov dusevne nie uplne v poriadku. V kazdom zamestnani si urobil pomerne rychlo problemy. Je neprisposobivy. Ma ukoncenu VS. Ako ho primat na liecenie??? Dakujem, synov ocko.

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, Podle toho co píšete, nelze říci zda-li Váš syn bere drogy a jaké. Je možné, že jen popíjí. Pokud nechce dobrovolně nastoupit do léčebny i přes přetrvávající problémy, tak ho tam stěží dostanete. A i kdyby, výsledek bude pramalý či žádný. Pokud si to neuvědomí on sám, nikdo to za něj nevyřeší. Jestli se k Vám chová zle, když je opilý, nevidím mnoho možností jak s tím naložit. Pak už opravdu nezbývá než mu sbalit batoh... Ono se možná zatím nic neděje a připravte se na to, že jestli nepřestane, problémy budou narůstat. A vy budete zoufalí. Neporozuměl jsem zkratce "PN". A dost mě zaráží, že mu dáváte domácí vězení, vždyť je mu 31!!! Takhle to opravdu nepůjde. V momentě kdy se dostane ven, najde si čas na to aby se zase opil a celé se to bude opakovat. Zkuste s ním na toto téma nějak opatrně promluvit. KLidně dejte ultimátum, že jestli s tím nezačne něco dělat, že ho prostě vyhodíte. Dokážu si představit, že to pro Vás nebude jednoduché - vyhodit vlastního syna na ulici. Leč jak jsem psal výše, pokud to takto půjde dál, bude to časem ještě horší. Rozumějte, chránit se musíte Vy. Opatrujte se a ozvěte se - pomůžeme Vám najít odbornou pomoc. A:T: