Jak z problému
Pedrosman
Dobrý den Prosím Vás 15let s přestávkama sem si šlehal pervitin a polikal diáky.Ted abstinuji 8 měsícu a jsem na chronáku v P.L.Bohnice.CHtěj mě dát do Ustavu sociální péče.Jsem nesvéprávnej invalidni duchodce.Bez plegomazinu a haloperidolu nejsem schopen žít.Psychozi už nemám ale abstinence mi nic nepřináší jen uvědomění že jsem neschopnej se sebou cokoliv dělat.Do komunity už nepujdu byl sem v pěti T.K..A nejsem sám.Jak z toho ven.

Odpověděl: Eva Formánková
Ahoj Pepo. Vzhledem k tomu, že jsi napsal svůj email, ze kterého je patrné, že jde o tebe a známe se, reaguji na tvůj dotaz takto adresně. Rozumím tomu, že se nacházíš v situaci opravdu nelehké. Ještě k tomu trvá už několik let. Možná to nebude příjemné slyšet, ale Ty to opravdu asi vždy budeš mít těžké. Kombinace Tvých psychiatrických diagnóz, nižšího intelektu a drogové závislosti není zrovna ideálním podhoubím pro šťastný a úspěšný život. Několikrát ses zkoušel vzepřít, zkusit to tak, jak o tom sníš. Nikdy to ale nemělo lehký průběh a také to nikdy nemělo dlouhého trvání. Po pár krocích, které Tě vedly nahoru, ke Tvým cílů, nastal pak opět ten, jež Tě vrátil zpět. Co jsi zvládl, a zvládáš, je abstinence. Ale jak říkáš, nenaučil ses žít bez těchto podpůrných prostředků tak, aby Tě to uspokojovalo. Pepo, už jsi vyzkoušel opravdu spousta cest. Kdyby to bylo možné a Ty ses chtěl opět pokusit to tady, myslím venku, nějak zvládnout, víš, kde můžeš hledat pomoc. Jak ale píšeš, je ve hře spíše možnost Ústavu sociální péče. Chápu, že není lehké se smířit s tím, že tato možnost může nastat, ale vzhledem k Tvým opakovaným hospitalizacím v PLB je třeba se i na ni připravit. Je možné, že bys tam mohl nalézt i někoho, kdo je v podobně náročné situaci, jako Ty. Můžeš se zkusit podívat na internet, jak to v těchto ústavech vypadá. Když si dáš do vyhledávače "ústav sociální péče", najde Ti to možnosti. Já jsem se trochu koukala, asi by bylo trochu obtížnější najít něco přímo pro Tebe, ale s tím by Ti asi měli pomoci v PLB. Našla jsem např. ÚSP Svojšice, kde píší, že plánují přijímat lidi s dlouhodobým duševním onemocněním. Ale nevím, jestli to již zrealizovali. Pepo, přeju hodně sil, ať to nějak zvládneš, jseš bojovník, tak ať Ti to vydrží. Gratuluju k abstinenci a pokus se zase něčeho chytit, najít si něco, co Tě bude bavit, i když chápu, že v podmínkách, ve kterých momentálně jsi, to není lehké. Zdraví Eva Formánková.