Ibalgin?
Vek.
Od malička trpím migrénami a začla jsem na to brát ibalgin,na kterém jsem vlastně byla závislá více jak 7 let.Poslední dobou jsem ho "jedla" už jako bonbónky, jenže jsem nevěděla co všechno může způsobit,takže mi to nedošlo.Pořád se mi zhoršuje zrak,a co sem ho ted přestala brát(,začala jsem místo něho brát paralen,valetol)...mě pořád bolí hlava,musela jsem přestat kouřit a s alkoholem jsem musela přestat už dřív protože se mi ihned udělá zle a při posledním větším požitím alkoholu jsem nemohla druhý den skoro ani chodit a musela jsem být doma nejméně dva dny,než jsem byla něčoho "schopná".Myslím že je to tím, že mi ibalgin hodně poškodil játra,i ledviny, s těmi mám problémy taky, problémy mám i s močákem a stále se mi zhoršuje zrak ikdyž ho už neberu.Na internetu jsem četla že při delším užíváním léku se může tohle všechno stát.Jenže se bojím,že když začnu brát paralen že na něj zase budu závislá, nevim jestli to jde,ale když jsem četla o migrénách na internetu tak jsem se dočetla že se závislost na práškách může vytvořit.Ted beru paralen,a ten beru taky dost často,taky protože sem pořád nemocná a mám sníženou imunitu.Moje lékárnička s mých letech je teda docela velká.Migrénu mám zděděnou po babičce,a ta zase byla závislá na diazepamu.Nebo asi ještě je nevím.....ale s tim ibalginem mě to teda docela štve,páč jsem si musela zničit ty játra a tak.Hodně jsem o tom četla....taky se mi málo prokrvuje tělo,pořád mám studené končetiny a nízký tlak a přecitlivělost na světlo a hluk.Tak teda nevim,jestli je to všechno tim ibalginem,ale myslim že jo.Nedávno jsem měla silnej migrénovej záchvat,a to se mě už i máma ptala, jestli si radši nevezmu ten ibalgin,ale ten já už nechci ani vidět,takže to zajídám paralenem a piju hodně kafe na rozšíření cév a na nízkej tlak.No snad mi na to něco napíšete,vim že to není nějaká velká droga,ale jen by mě tak zajímal názor odborníků.Děkuju.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Ibalgin ve větším množství opravdu může mít většinu, nebo všechny, z vedlejších účinků a následků, které jste popsala. Je to lék, který poškozuje játra, žaludek a ledviny, to je také pravda. To, co popisujete v dodatku, je nejspíš způsobeno tím, že Ibalgin celkově tlumí, tedy ve velkém množství i zhoršuje reflexy, krátkodobou paměť, celkově kognitivní funkce (tedy myšlení, reakce atd.). Rozhodně doporučuji dojít k lékaři a řešit příčinu migrény a ne jen následky. Je dost možné, že příčina bude řešitelná a migrény se navždy zbavíte.