Antikoncepce a drogy
kari
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli drogy působí na hormonální antikoncepci a které. Někdy se vyskytne slabá chvíle, kdy slečnám LSD, extáze či pervitin nejsou cizí. Tak nás zajímá, zda když se například požije některá z těchto drog je šance na otěhotnění větší, i když bereme hormonální antikoncepci. A taky, jak dlouho bychom měly po požití drogy tedy počkat, až bude jisté, že antikoncepce zase působí bez problému, než budeme opět smět souložit bez "barierové" antikoncepce. (kondom)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle dostupných informací neovlivňuje užívání uvedených drog účinnost hormonální antikoncepce. Problém bývá spíše v tom, že pod vlivem drog může člověk opomenout pilulku vzít a díky tomu je účinek antikoncepce oslabený a je vyšší riziko nežádoucího otěhotnění. Dalším rizikem je, že hormonální antikoncepce nechrání před možnou nákazou infekčními chorobami - od těch méně závažných až po ty vážné, jako je hepatida C a HIV. Vzhledem k tomu, že píšete, že Vám drogy nejsou cizí, lze předpokládat, že vaše sexuální kontakty jsou také z okruhu uživatelů drog, přinejmenším některé. Tam je potom riziko, že byste se mohla/y nakazit, poměrně velké, protože infekční choroby jako je hepatitida, jsou v komunitě uživatelů drog rozšířenější než v běžné populaci. Takže závěrem - účinek hormonální antikoncepce se sice nesnižuje, ale to Vás nechrání před infekčními chorobami, tudíž bych přes výše uvedenou informaci doporučovala používat kondom vždy.