agresivní chování v opilosti
Petra
Dobrý den, chtěla bych slyšet Váš názor na můj vztah s partnerem...jsme spolu teprve půl roku, je mi 23 let a partnerovi 29. Žádný problém za normálních okolností ve vztahu nemáme, ve většině věcí si vyhovujeme a ani se nehádáme. To vše do té doby, dokud se partner neopije, v tu chvíli je jako vyměněný, jelikož spolu často chodíme na společnské akce, tak k alkoholu přijdeme poměrně často. Partner závislý na alkoholu není, ale zcela se ho vzdát ochoten není. Problém je v tom, že když se partner opije, tak je na mě zlý, sprostý, hysterický, nekontroluje se, uráží mě, někdy mě i násilim drží, abych neodešla pryč i když ho prosím, aby mě pustil, nikdy mě neuhodil, ale bojím se, aby to nebyl jen začátek něčeho takového. Naposled byl tak nesnesitelný, že jsem mu řekla, že už s ním nechci chodit a v tu chvíli se pokusil sám sebe zabít, naštěstí se mu to nepovedlo. Vlastně vůbec nevím, co mám ve chvlíli, kdy je opilý, čekat.... chová se takto jen ke mě, k přátelům a ostatním lidem je v opilosti příjemný a společenský. Jeho chování ho druhý den po vystřízlivění moc mrzí, stále se omlouvá, uvědomuje si, že se choval špatně a slibuje, že již nic takového nikdy neudělá....ale téměř vždy se to stane znova. Partnera mám ráda a ve vztahu jsem jinak spokojená, ale tohle mi moc vadí, nechtěla bych se s ním rozcházet, ale nenapadá mě způsob, jak jeho chování v opilosti změnit. Předem děkuji za Vaši reakci a přji hezký den Petra

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ony "opice" bývají pro lidi hodně typické, pokud se pamatuji, tak přátelé z mého dospívání je mají stejné i po 20 letech. Někdo je lítostivý, někdo agresivní, někdo riskuje, někdo sedí a šťastně se usmívá. Já myslím, že máte varianty: - pít jen tak, aby se neopil a nerozběhla se u něj agresivita; hranici, kolik toho může vypít, je třeba stanovit před odchodem na mejdan, ne až tam - můžete taky chodit pít každý sám - abstinovat Protože jinak bych riziko nějaké agresivity vůči vám viděl jako celkem pravděpodobné. Dříve nebo později k tomu dojde. Skoro bych doporučil konzumaci kontrolovat a snažit se pít opravdu střídmě. Kdyby to nevycházelo, tak mám takový dojem, že vzít nohy na ramena není tak hloupý nápad. P.s. Kdyby měl partner i jiné obtíže, možná by bylo moudré, kdyby navštívil psychiatra. Vymýšlet nějakou medikaci kvůli tomu, aby se člověk mohl namazat a nebyl agresivní je samozřejmě blbost, ale pokud je to jen jeden ze symptomů duševních obtíží - které mohou zahrnovat rozlady, poruchy spánku, pocit, že se něco podivného kolem děje, ... už nesmysl není. A pravděpodobně by se tím upravila i ta agresivita spojená s opilostí.