otec alkoholik
Dáša
Dobrý den, můj otec pije alkohol již od mládí - v současné době mu je 57 let.Dlouho jsme se nestýkali, ale teď je na tom zdravotně hodně špatně...má velké výpadky paměti a jeho ošetřující lékař konstatoval, že je to následkem dlouhodobého požívání alkoholu. Řekla bych, že teď otec moc nepije, protože nemá peníze a také bych řekla, že by souhlasil i s protialkoholní léčbou. Moje sestra si myslí, že už to v jeho stavu nemá smysl...já si stále říkám, že šance je vždycky.Tak bych chtěla znát názor odborníka...má pro tak dlouhodobě závislého člověka se špatným zdravotním stavem léčba nějakou šanci? Děkuji Dáša H.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, odpověď na Vaši otázku je rozhodně ano. V zásadě by se dalo říct, že až na pár výjimek má léčba smysl vždy. A v případě Vašeho otce, u něhož se již objevily i zdravotní komplikace, bych ji doporučovala každopádně. Ne vždy musí být výsledkem této léčby naprostá abstinence od užívané látky, nicméně už jen stabilizace psychického či fyzického stavu je také dobrým důvodem, proč se o léčbu pokusit. A to zejména u Vašeho otce, který v případě dlouhodobého užívání alkoholu tuto stabilizaci asi sám od sebe bez léčby nezvládne. Druhá otázka je, zda i on bude přístupný této cestě. Pokud by se pro ni rozhodl, doporučovala bych např. Psychiatrickou léčebnu Červený dvůr, je ale daleko více možností. Zkuste je najít na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci, nebo se obraťte znovu na drogovou poradnu. S pozdravem Eva Formánková.