Projevy čl. na drogách
kery
S některymi mam zkušenost..ale jen ze zvědavosti a z toho také plyne můj dotaz.Zajimalo by mě zda se dá z chovani človeka poznat,že užil nějakou drogu???Případně jestli byjste mohli napsat aspoň některé projevy!Samozřejmě nepočítam např. rozšířené zorničky.Díky

Odpověděl: Hana Skořepová
"Dá se to poznat a je to samozřejmě přehlednější pro člověka, který se touto problematikou zabývá nebo pokud má zkušenosti sám s drogami. U opiátů člověk může vypadat "" sjetý"", kdy je vláčný, nadmíru spavý i v situacích, ve kterých se běžně neusíná ( např. při chůzi po ulici), nepřítomný výraz v obličeji. U stimulantů je to naopak: člověk živě gestikuluje, překotně mluví, je celkově zrychlený, somaticky nevypadá zdravě - hubnutí, bledost. Někdy může mít halucinatorní stavy, zmatenost. To jsou zhruba nejčastější projevy. Pokud byste jich potřeboval vědět více, je možno se podívat na stránky SANANIMu, kde jsou jednotlivé skupiny drog a jejich účinky popsány nebo v odborné literatuře. "