lily
Dobrý den, díky za odpoveď,ale mám pocit,že čerstvý vzduch i mokrý hadr pomůžou,ikdyž není dobře normálnímu člověku,natož po nepřiměřené aplikaci. No,já mám pocit klidu na tom Subutexu,s heroinem, mám 2 zkušenosti a nějak mi po něm nebylo dobře,zvracela jsem atd...Dále bych se chtěla zeptat,kde je legálně možné ho sehnat-samozřejmě že vím,že je na předpis,jde mi o to,zda musím být zařazena do substitučního programu,jelikož nemám s heroinem skoro žádné zkušenosti.Smí ho předepsat pouze nějaký specializovaný lékař,či to mohu zařídit pouze u obvodního lékaře??? Dále se chci zeptat na přípravky zyprexa a jim podobné,dočetla jsem se o tom nedávno tady na poradně-mohlo by to být užitečné,takže kde a jak se to dá sehnat? Jinak pokud jde o nějakou terapii,jsem z Trutnovska.Tak mi můžete někoho doporučit. Děkuji lily

Odpověděl: Jakub Minařík
No, předpokládám, že subutex vám pravděpodobně takhle nikdo nenapíše a to ani ze známosti. Vzhledem k tomu, že se jedná o lék jehož preskribce je sledovaná, každý recept se registruje na několika místech - u lékaře, v lékárně, ve VZP a navíc od nového roku všechny pacienty kterým se předepisuje sleduje UZIS. No, navíc na subutex vzniká celkem obstojná somatická závislost, protože je to opioid, podobně jako třeba ten heroin. Ohledně neuroleptik jako je zyprexa, ... - může vám je předepsat psychiatr. Jen byste měla vědět, že se zdaleka nejedná o léky, jejichž efekt je příjemný a jejich použtí je vhodné jen u těžkých, jinak nezvladatelných stavů. A taky mají spoustu nežádoucích efektů, z nichž některé mohou být neodstranitelné, nebo i smrtelné. Ohledně kontaktu - jak je pro vás přijatelný Hradec Králové?