Otazka
Tom
Prislo mi psani z Holandska s obsahem zhruba jednoho az dvou gramu skanku. Dnes jsem byl z toho duvodu u vyslechu a zitra by jsem mel jit na foceni a dat otisky. Ma policie pravomoc me fotografovat a tim me zaradit do kartoteky?

Odpověděl: Martin Hulík
Právníci, se kterými jsem věc konzultoval, se shodli, že pokud vám již bylo sděleno obvinění, nemůžete odmítnout focení a otisky. I když to ale odmítnete, nikdo vás k tomu nesmí nutit násilím. Za odmítnutí vám hrozí pokuta do 50.000, při opakovaném odepření ale jen jednou (podle judikatury). Pokud vám ještě nebylo sděleno obvinění, může policie zajišťovat stopy, jen když hrozí nebezpečí z prodlení, v tomto případě tedy asi ne. Doporučuji investovat do právního zastoupení advokátem, ten má právo být přítomen u všech úkonů, které s vámi budou provádět a v tomto konkrétním případě vám poradí nejlépe on.