lysohlávky versus marihuana
FYK
Dobrý den. Chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor ohledně marihuany versus halucinogeny typu LSD. Zhruba 3 roky jsem denně konzumoval marihuanu. Nyní ji kouřím cca 1x za měsíc. Zdá se mi, že celkový obraz intoxikace marihuanou včetně dni poté se mi jeví drastičtěji jež intoxikace lysohlávkami. Možná to zní opravdu přemrštěně, ale opravdu. Je sice pravda, že lysohlávky mají silnější katarzní efekt, ale celá intoxikace lysohlávkami se mi zdá méně prudká, jaksi implicitně uspořádaná, ego je jaksi více vyřazeno, takže katarze může snadněji proběhnout a po intoxkaci se často cítím mnohem lépe než před ní. Intoxikace marihuanou mě naopak připadá jaksi táhlá, změna myšlení dle mého je mnohem markantnější než na lysohlávkách, je tam navíc poměrně silná sedace, zhruba dva dny po THC se cítím jaksi více sedativní, den po té dokonce otupělý, zapomětlivý, někdy se cítím i méně sebevědomí apod. Lysohlávky se mi tudíž zdají mnohem schůdnější než marihuana, a všude čtu marihuanu jako měkou drogu a lysohlávky jako nebezpečný halucinogen. slyšel jsem dokonce o lidech, kteří díky lysohlávkám přestali denně užívat marihuanu na které byli předtím závislí. Nechci tímto lysohlávky nijak vychvalovat, zajisté nepřipravení jedinci mohou být efektem velmi překvapeni, ale nemyslím si, že u THC tomu může být jinak. A to jsem zde mnohokrát četl, že jste u THC lidem psali, že když se sem tam člověk zkouří, není to zase tak hrozný, ale před lysohlávkama lidi celkem dost odrazujete, dle mého jsou právě lysohlávky mnohem schůdnější, efekt je jaksi uspořádaný a vedený vnitřní moudrostí, moudrostí vesmíru, kdežto tráva mi přijde až jaksi fantazijně falešná ;) No, rád bych, aby jste se k mému názoru vyjádřili, nechci zde dělat diskusní skupinu, ale rád bych slyšel Váš názor na mé srovnání marihuanu a lysohlávek. Děkuju

Odpověděl: Jakub Minařík
No, vaše postřehy jsou celkem dobré. Máte taky pravdu, že intoxikace marihuanou může být celkem silná. Jenomže, ono je to individuelní a taky to záleží na dávce. A taky mě napadá, že to jak píšete: "...ego je jaksi více vyřazeno, takže katarze může snadněji proběhnout" zdaleka pro všechny neznamená, že se tak jako vy budou "po intoxkaci se často cítím mnohem lépe než před ní". Spousta lidí vyřazení ega vnímá jako vitální ohrožení a jaho vyřazování se vehementně brání. A nevím, jestli jste to zažil, ale pokud se v téhle fázi začnete bránit, tak je to instantní šílenství. Protože se samozřejmě neubráníte, pokud intoxikace není vyslověné mírná. Silný halucinogen to provede násilím, obrana neobrana. A v tom je myslím riziko. Jinak se dá celkem souhlasit s tím, že katarze po lysohlávkách bývá hlubší a že to je celkově takové čistší. Jen však za předpokladu, že se to povede. Já proto marihuanu vnímám jako výrazně méně rizikovou. I při hlubší intoxikaci se dá zachovat kontakt s realitou a jakás takás stabilita. Je to sice takové tupější a někdy to ještě přetrvává do následujících dnů, neriskujete ale, že vás to protáhne do světa šílenství. Takže - trvám si na svém - silné halucinogeny nejsou na hraní. P.s. Taky mě napadá, že vy možná hledáte v halucinogenech poznání (to jestli tam je, či není, nehodnotím). Většina lidí však drogy užívá proto, že si chce celkem normálně zapařit. Katarze jim je ukradená.