neurotismus a závislost
pletenka
Manžel již 8 let denně bere antidepresiva, která mu lékařka tak 1x za dva roky mění. Nyní mimo jiné i oxazepam. Deprese neustupují, spíš se je naučil trochu zvládat. Bez léků však nemůže být a myslím, že pouhý pocit, že mu docházejí ho deprimuje. Nevěřím, že moderní antidepresiva nejsou návyková a nemají vliv na činnost mozku. Prosím o Váš názor a děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já moc nevím co odpovědět. Samozřejmě neznám zdravotní stav vašeho chotě, ani nevím, co to bylo za léky. Ale například ten oxazepam není právě typické antidepresivum, spíše anxiolytikum a zcela nepochybně vyvolává jak psychickou, tak fyzickou závislost. Takže pokud jej bral 2 roky asi je oprávněně nervózní, když mu léky docházejí. Pokud bere léky této skupiny dlouhodobě, tak se nesmí náhle vysadit, protože odvykací stav může být i smrtelný!!
Na druhé straně, medikaci musí zvážit ten lékař, který pacienta léčí.