CBD
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
vůbec nic se neděje,že píšete déle,já jsem hlavně nesmírně vděčný,že mi odpovíte a neskutečně pomůžete. Mezidobí jsem zvládl celkem obstojně,snažil jsem se nepankařit,myšlenky přijmout a být v klidu. I když mě občas s myšlenkami přepadne velká úzkost a strach,ale i dle mého psychiatra výkyvy občas budou a asi nejde se toho zbavit hned. Snažím se situacím nevyhýbat a na každou věc,která mě napadne,se Vás hned neptat a logicky vysvětlit. Když už píši,zeptám se na 3 věci,které mě třeba poslední dobou napadli a vyvolali strach a úzkost. Stále dokola se opakuje,že mám strach ,že některé situace můžou mít vliv na můj mozek a můžou vyvolat různé interakce,když užívám antidepresiva a utlumující léky nebo např. můžu mít v těle nepatrné množství alkoholu např.z jídla,nebo se nepatrně nadýchám marihuany nebo chemických látek v práci apod. - jednotlivě už jste mi tyto situace vysvětlila.
1) užití masážní emulze,která obsahuje konopný olej - buď samotná masáž,kterou jsem kdysi absolvoval nebo jsem zjistil,že ji užívá mamka (na záda a nohy) a např.při návštěvě mi občas připraví jídlo a tudíž mě napadlo,že se z jejích rukou mohlo s jídlem do mého těla trochu emulze s konopným olejem dostat - ale dočetl jsem se,že CBD nemá psychoaktivní účinky a tudíž by to nemělo na mozek mít vliv,navíc by to bylo jen minimální množství,tedy bez nějakého dlouhodobého a přímého vlivu na poškození mozku, i když zároveň jsou třeba přítomny výše zmíněné další situace,je moje úvaha správná?
2) v koupelně na zdi a dřevěných dveří máme doma trochu plíseň - zase jsem se dočetl,že může vylučovat mykotoxiny a může to mít vliv na zdraví a mozek,ale zase si říkám,že by to muselo být velké množství a neustálá přítomnost v místnosti a vyvolat nějaké negativní vlivy na zdraví,takže pokud nic nepozoruji,je vše v pořádku?
3) jeden den se mi několikrát po sobě vždy po chvíli,kdy jsem pracoval a častokrát se shýbal stalo,že se mi zatočila hlava a zatmělo před očima - zase si říkám,že je to běžný zdravotní problém při rychlém pohybu a ani např. následné cítění marihuany,chemických látek,přítomnost léků a alkoholu v těle nemá žádný vliv,když nepozoruji žádné další negativní zdravotní příznaky. Jsou moje úvahy správné?
Snažím zachovávat klid,používat techniky,které jste mi radila a pokud mě něco napadne,tak i když je to víc věcí dohromady a napadne mě nějaká negativní interakce na mozek,tak si říkám dle Vaší rady,že pokud nepozoruji žádné negativní zdravotní příznaky nebo situace,kvůli kterým bych musel vyhledat lékařskou pomoc,tak vše sice mozek nějakým způsobem ovlivňuje (jak jste mi dřívě uváděla civilizační nemoci),ale k přímému poškození dojít nemůže,je to tak?
Děkuji opět moc za rady,pomoc a podporu,mějte se fajn...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tome,
je fajn, jak s Vašemi obavami pracujete a snažíte se zachovávat klid a rozvahu.
Se situacemi, které zmiňujete, můžete učinit pro svůj komfort sám aktivně v tom, že u 2) zajistíte odstranění plísně, která je spíše škodlivá na dýchací cesty. Buď sám za pomoci ochranných pomůcek nebo pokud je to na odborný zásah, tak firmu, která tyto práce provádí. U 3) bych doporučovala nedělat rychlé změny pohybu, protože to se většinou pak projeví točením hlavy nebo zatměním před očima. Souvisí to se změnou tlaku a stává se to běžně u lidí s nižším krevním tlakem nebo při oslabení organismu.
Dá se s mamkou mluvit o Vašich obavách a domluvit se případně i v tomto ohledu s ní? Vím, že je to zvláštní situace, ale předpokládám, že blízcí mohou mít od určité míry pochopení. Také si myslím, že většinou se po namazání olejem si člověk umyje ruce nebo po nějakou dobu nekoná manuální činnost tohoto charakteru.
Jak o všech situacích přemýšlíte a odpovídáte si, tak bych Vám odpověděla stejně. Opravdu by musel být souběh více rizikových jevů najednou a dlouhodobějšího charakteru, které by Vás zdravotně ovlivňovali. Takto Vás zatěžují hlavně po psychické stránce, což může být nepříjemné a znejišťující. Je dobře, že pokračujete ve spolupráci s lékařem a snad nadále jste rozhodnutý k léčbě.
Nadále Vám držím palce.
HS