pervitin a sexualita
petr
Dobrý den ,
Beru pervitin a alkohol uz 8 let chc z toho dostat uz nejakou dobu ale vzdy to zvladnu jen par mesicu moje otazka ale je spis na chovani na pervitinu posledni roky kdyz si dam tak mam chut na sex s muzi spis jen oralni sex ale kdyz zacinam byt strizlivej potom tak je mi ze sebe hrozne blbe je tohle normalni ze pernik mi dokaze zmenit sexualitu ? diky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Petře,
a děkuju vám za dotaz, důvěru a otevřenost, se kterou píšete.
První věc, kterou chci podrthnout je, že čtu, že uvažujete o nějaké dlouhodobější změně. Říkáte, že se vám daří mít pauzy i několik měsíců a všiml jste si, že se k užívání vracíte. A možná si pomalu připouštíte, že to s tím pitím alkoholu a užíváním pervitinu není už tak úplně ono. K tomu vám chci pogratulovat. Pokud bych mohla doporučit - jestli se v tomhle kruhu točíte už poněkolikáté, zvažte, jestli nezajít do adiktologické ambulance, kde byste si promluvil s odborníkem (kontakty můžete hledat tady podle kraje - ideální kontaktní centrum nebo adiktologická ambulance, zavolat - většina služeb je zdarma a zcela diskrétní). Ono někdy už jen to, že vám někdo zopakuje, co od vás slyší, vám může otevřít oči a všimnout si toho, co sám nevidíte.
Sledujete, že poslední roky máte užívání propojené s tím, jak se sám projevujete nebo chováte v oblasti svojí sexuality. Ráda bych vás ujistila, že to není něco divného nebo neobvyklého. Zájem o sex s muži v kontextu užívání drog je fenomén, který se mezi uživateli objevuje. Nemusí to hned nutně znamenat, že se vám mění sexualita, může jít jen o rozvolnění hranic. Pervitin sám o sobě velmi nabuzuje, spousta lidí užívá pervitin se záměrem užít si sex nebo lepší sex, dovolit si, co jindy ne, prožít sex jinak, s větší intenzitou, s jinými rozměry. Existuje oblast, tzv. chemsex, která se právě na kombinaci užívání drog a sexuálních aktivit zaměruje.
Sexualita má spoustu škál - není to tak, že na jednom konci jsou muži, kterým se líbí ženy a na druhém ti, kterým se líbí muži ... spousta lidí je prostě někde mezi, spousta lidí má zkušenosti s oběma oblastmi a vybere si jen jednu, někteří se takhle nelimitují. A to mluvím jen o tomhle jednom parametru. Být čistě na tom jednom konci není vlastně až tak časté, spíš je to tak, že naše společnost nás v tomhle směru k jednomu z pólu směřuje. Dnešní mladší generace u nás se v tomhle směru, už zdaleka tolik nesvazuje.
Jak přesně to v téhle oblasti máte neumím na základě jedné zprávy říct. Něco takového je ideální vzít si do individuální terapie - kde můžete v bezpečném a přijímajícím prostředí, kde vás nikdo soudit nebude, propátrávat, co se to vlastně s vámi v takových chvílích děje, co tyhle touhy znamenají a co je za nimi.
Kdybyste potřeboval nějaké kontakty, napište, která větší města máte dostupná. A pokud budete chtít, ozvěte se, jestli vám odpověď dává smysl, případně jak se situace vyvíjí.
Moc bych vám přála, abyste našel odvahu a pustil se po téhle cestě.
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.