Metadon
Bugera
Priatel si picha denne 3ml metadonoveho sirupu aj 3x denne.tvrdi ze vraj len na bolest, ze je pri tom uplne pri zmysleloch, vraj je to nizka davka ktora ho vraj "nenafetuje" Je to pravda? Ze moze v pohode na tom aj soferovat, keby chcel...
Chcem sa opytat ozaj je ta davka tak nizka ze skutocne nic neciti,ako zvrdi, len to tlmenie bolesti? Alebo ma klame a tu davku si picha koli euforii a podobnym pocitom? Dakujem za odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Bugera,
děkujeme za dotaz a důvěru. Metadon je syntetický opioid, používaný při substituční léčbě závislosti na některých opiátech. Bohužel takto na dálku bez dalších informací od Vašeho partnera nedokážeme určit, z jakého důvodu Váš partner metadon užívá ani jaký u něho tato dávka vyvolává stav. Je to velmi individuální.
Jestliže je dávka stabilní a ustálená, měla by vyvolávat pouze minimální změnu vědomí, euforii či změnu nálady. Tedy pokud lékař svolí, je možné, že i klienti užívající metadon mohou řídit.
Metadon patří mezi silné opioidy, který má podobné účinky jako jiné opiáty: tlumí bolesti, působí útlum centrální nervové soustavy a dechového centra, zácpu, při vyšších dávkách je riziko předávkování. Metadon také není určen k injekční aplikaci. Standartně je vydáván v substitučním centru jednou denně a dávka se užívá perorálně.
Stačí Vám to takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová