Drogy a hemoroidy
Marek
Dobrý den, chci se zeptar zdali může být nějaká souvislost s požitím drog (vetšinou extáze a kokain) a vnějšími hemoroidy. Někdy se mi stane, že po požití drog se mi udělá u konečníku malá bulka (jakoby sražená krev), která se do pár dnů vstřebá. Je možné, že to vznikne právě z požití drog? Jinak žiju zdravě, jím hodně vlákniny atd. a v případě že drogy neužívám problém nepozoruji. Pokud je to opravdu z drog, lze tomu nějak předcházet? Brát napřiklad nějaké suplementy?
Díky za odpověď!

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Marku,
díky za Váš dotaz.
Extáze a kokain patří mezi stimulancia. Jedním z jejich vedlejších účinků je zvyšování krevního tlaku ale také tlaku v břišní dutině, což může způsobovat vznik a progresi hemoroidů.
Předejít hemoroidům můžete tak, že se vyhnete látkám, které Vám zvedají kevní tlak, tedy právě kokainu a extázi. Suplementy v tomhle případě nepomohou.
Můžete vyzkoušet masti na léčbu hemoroidů, určitě Vám s výběrem poradí v lékárně.
Pokud byste potřeboval ještě něco doplnit, dejte vědět.
Držím palce, ať jsou obtíže co nejdříve pryč.
Markéta