Test z moči
rapo
Dobrý den, jaká je spolehlivost drogového testu z moči? Může se stát, že test vyjde pozitivní na přítpmnost 3 drog - kokain, extáze a morfium, opiáty a přitom testovaný žádnou drogu nepožil?
Děkuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, rapo,
díky za dotaz. Pokud jde o obyčejné orientační testy, které se dají běžně koupit i v lékárnách, nelze stoprocentně určit pravdivost. Jedná se o testy orientační (nemáme tedy jistotu, co přesně výsledek znamená, ani jestli je výsledek pravdivý). Testy jsou obvykle spolehlivé na cca 95% a někdy mohou vykázat falešně pozitivní výsledek. Tedy, že test vypadá, jako by dotyčný drogu užil, a přitom to tak není. Pokud je tvrzení testovaného v rozporu s výsledkem testu, je nutné provést test znovu laboratorně.
Více informací k testování najdete na tomto odkaze: https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová