Špatná nálada v kocovině.
pretoria
Zdravím, existuje nějaká vychytávka na tu dysforickou rozladu při alkoholové kocovině? S fyzickými příznaky si umím poradit. Ale ta depka, která někdy přetrvává ještě do dalších dnů, je pro mě naprosto likvidační.
Proč ji většina mých známých zjevně v takové míře nemívá, i když pijí víc? Stačí jim, když se zbaví bolesti hlavy a nevolnosti a už jsou zas v pohodě a fungují.
Nejsem vyloženě alkoholička, ale cca jednou za měsíc si ráda vyrazím popít a vyčistit si hlavu, dám si v průměru litr, litr a půl vína.
Není to málo, ale snad ani zas takový extrém, abych to musela tak psychicky odpykávat...jak si odpomoct od té hrozné nálady poté?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, pretoria,
díky za Váš dotaz. Propady nálady v kocovině, které popisujete, jsou po užívání alkoholu běžné. Špatná nálada, která kocovinu provází, souvisí s biochemickými poměry v mozku. Účinek vyvolávající dobrou náladu se předchozím pitím vyčerpá a nějakou dobu pak trvá, než se zase obnoví. Změny aktivity mozku přetrvávají ještě dlouho poté, co vymizel alkohol z krve. Nejjednodušší radou, jak se těmto stavům vyhnout je, vyhnout se alkoholu.
Jestliže si nárazové pití přeci jen neodpustíte, je vhodné následně dostatečně odpočinout, doplnit vitaminy a minerály, nealkoholické tekutiny (vyhnout se kyselým nápojům), přiměřeně se hýbat, ideálně na čerstvém vzduchu, pečovat o dobré vztahy s blízkými atd. Stav se obvyjle do několik dní opět upraví. Pozor na užívání jiných psychofarmak např. benzodiazepinů, které by mohli stav zkomplikovat. Také je třeba myslet na to, že i takto nárazové pití může propady nálady prohloubit dlouhodoběji či vyprovokovat jiné psychické potíže.
Stačí takto? Kliedně ještě napište, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová