Těkavé látky
Dee
Dobrý den,mám takový dotaz. Před pár dny jsem šla s kamarády na koncert (předtím jsem požila alkohol, ale žádné velké množství) asi po hodině co jsem byla v klubu a žádný alkohol tam neměla, jsem vypadala jak kdybych měla minimálně 4 promile,nemohla jsem stát, měla závratě, padala na zem, nepoznala jsem nikoho ze svých kamarádů a začala jsem být hrozně agresivní a mluvila totální nesmysly a zvracela. Vypadalo to jako záchvat. Odvezla mě sanitka, ale drogy mi v krvi nenašli a svedlo se to na alkohol. Museli mi dát 2x sedativa na uklidnění a kapačku, pořád jsem v nemocnici všem nadávala. Po propuštění domu mě hrozně bolela hlava,jak kdybych měla tu nejhorší kocovinu,co jsem kdy zažila a vůbec nic si nepamatovala. Další den mi kamarád říkal,že v tom klubu hrozně smrdělo něco jako "chemikálie", myslíte že to mohla být nějaká otrava těkavou látkou jako např. toluen? Bohužel nevím, po jak dlouhé době se da zjistit z krve zda to bylo ono. Popřípadě mám se obávat nějakých zdravotních následků když to bylo jen jednou? Díky za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Dee,
děkujeme za důvěru.
Věřím, že máte za sebou velmi nepříjemnou událost, která ve Vás vyvolala mnoho otázek. Bohužel takto přes internet bez dalších informací, o Vás, o celé situaci a Vašem zdravotním stavu nedokážeme ani odhadnout, co mohlo u Vás tento nepříjemný stav vyvolat ani jaké látky, natož odhadovat nějaké další následky. Je to jako věštit z křišťálové koule. Píšete, že jste před koncertem užívala alkohol. Nepíšete však jaký ani v jakém množství jste ho užila. V krevních testech žádné jiné látky krom alkoholu neobjevili. Někdy může podobný stav vyvolat i malé množství alkoholu třeba v kombinaci s nějakým počínajícím nebo probíhajícím onemocněním, léky, zvýšeným stresem a napětím, zvýšenou citlivostí, nespavostí atd. Pokud by byla v prostoru nějaká těkavá chemikálie ovlivňující vědomí, je pravděpodobné, že by podobné obtíže měli i další účastníci akce. Tím samozřejmě nelze celou událost zlehčovat.
Na Vašem místě bych se pokusila zůstat klidná, řádně si odpočinula, doplnila tekutiny, vyváženou stravu, zařadila přiměřené pohybové a volnočasové aktivity i relaxaci. Jak se cítíte nyní? Také je fajn o tom mluvit s někým blízkým, třeba kamarády. Nebýt na to sama.
Pokud byste nadále pozorovala nějaké fyzické či psychické změny, či se v různých podobách vracely či stupňovaly, neváhejte vyhledat lékaře a promluvte o tom. Určitě by bylo fajn se alespoň na nějakou dobu vyhnout alkoholu a jiným látkám, aby si tělo po této zkušenosti odpočinulo. Je možné, že by se Vám příště mohla podobná situace opakovat.
Stačí Vám to takto? Přeji Vám, aby bylo brzy lépe a neváhejte znovu napsat, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová