Marihuana u dětí
Marek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat synovy teď bude 16 let a nedávno jsem ho přistihl pod vlivem marihuany a je to čím dal častěji a častěji, proti marihuaně nic nemám jelikož se myslím že není taková špatná jako alkohol každopádně jsem mu jasně řekl že do 18 let nic takového brát nebude, chtěl bych se zeptat co by s tím dělali doktoři kdyby mu to našli v krvi, za 5 dní jde kluk na odběry a mám strach že by z toho byl průser. Už 2x byl na OSPODU kvůli alkoholu a kdyby se tam dostal i po 3. tak se to bude řešit.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Marku,
děkujeme za Váš dotaz.
K Vaší konkrétní otázce odběrů a co by lékaři s výsledky dělali: předpokládám, že jde o odběry krve z jiného důvodu, než je zjišťování přítomnosti návykových látek. Lékař by tedy neměl při běžných odběrech THC v krvi odhalit. Jiným tématem je ale to, že máte doma stanovena nějaká pravidla, která syn porušuje, již měl zřejmě nějaké výraznější problémy s alkoholem, kdy musel zasahovat OSPOD Je tedy asi stále ve vzduchu, že může problém eskalovat a obavy z toho, co může následovat.
Proto si říkám, že by Vám možná mohlo pomoci navštívit službu pro rodiče a blízké lidí se závislostí. Tam by se dalo mluvit o tom, jak se synem v takové situaci mluvit, co dělat, co pomáhá, čeho se například v komunikaci se synem vyvarovat, jak stanovovat hranice atd. Myslíte, že je to něco, co by se mohlo hodit?
Pokud byste o podobnou službu stál a nemáte daleko Prahu, doporučila bych Vám obrátit se na:
Poradnu pro rodinu SANANIM
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Žitná 1574/51, Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Pokud je pro Vás Praha špatně dostupná, zkuste se s nimi i tak spojit, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vaší blízkosti.
Pokud byste ještě cokoliv potřeboval, napište, pokusíme se odpovědět.
Za poradnu zdraví,
Andula Novotná