Trvání odvykacích příznaků
Karel
Dobrý den,
již je to měsíc co jsem úspěšně vysadil xanax, který jsem užíval denně ve velmi vysokých dávkách, až 16 mg denně. Je mi jasné, že moje tělo i hlava je stále v extrémním šoku a regenerace potrvá ještě nějakou dobu. Nejhorší mám za sebou, ale občas se pořád cítím nekomfortně. Velmi rychle se unavím a mám extrémní hlad, hádám, že tělo si hledá jakoukoliv náhražku. Moje otázka je, jak přibližně dlouho tento stav trvá a jak mohu podpořit návrat do “normálu”. Na sport a cvičení nemám vůbec energii, nejde mi ani moc číst a studovat, moc nevím co mám dělat. Jsem v péči lékařů. Jen bych rád znal další názor od lidí, kteří se s touto závilostí jakkoliv setkali. Kdy mám očekávat nějaký standartní stav a jak si mohu v tuto chvíli pomoci bez toho aniž bych si vypěstoval nějakou závislost. Děkuji a přeji hezký zbytek večera.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Karle,
oceňuji, jak se držíte, i když je to velmi obtížné. Máte pravdu, že nejhorší máte za sebou a nyní se bude pozvolna stav upravovat. Každý člověk to bude prožívat individuálně s různou intenzitou a různě dlouhou dobu. Berte to rekonvalescenci po nemoci, kdy člověk nabírá postupně síly a motivaci. Je dobré poslouchat své tělo, pokud se cítíte unavený, tak opravdu odpočívejte. Zařazujte pomalu fyzické aktivity typu procházky, pobyt venku na čerstvém vzduchu; aktivity, které Vás baví a zaměstnají myšlenky. Setkávejte se s přáteli. Zkuste si zařadit do jídelníčku stravu bohatou na vitamíny a vyhýbat se těžkým jídlům, alkoholu a cigaretám. Buďte opatrný v používání medikace bez doporučení lékaře, raději to s ním konzultujte.
Držím palce, ať se daří každý den lépe.
HS