Kde a svým si mohu promluvit?
Václav
Dobrý den,
mám bratra (46 let), který je uživatelem pervitinu, k čemuž se mi sám přiznal. Situace se již komplikuje a začíná ovlivňovat celou rodinu. Jde zejména o vytváření dluhů, které následně nesplácí, ale ruku v ruce s tím jde postupné snižování důvěry, změny jeho chování apod. Je mi jasné, že Vám nepíši nic nového. Velmi bych uvítal možnost prodiskutovat uvedenou situaci s někým, kdo by mi dokázal poradit zejména s tím, jaké má bratr možnosti léčby, pochopitelně za předpokladu, že bude sám chtít. Rovněž bych také uvítal rady, jak se máme chovat my, coby jeho nejbližší rodina. Celá situace nám není lhostejná a velmi rádi bychom mu pomohli. Děkuji a jsem s pozdravem, Václav Bxxxxxxx

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
možnosti léčby jsou ambulantní 1x týdně pohovor s adiktologem a terapeutická skupina, hospitalizace na psychiatrii zaměřenou na adiktologii či terapeutická komunita je pobytová léčba zaměřená na léčbu závislosti.
Jako rodina byste po něm měli chtít dodržování pravidel či dohod - fungování doma, splácení dluhů, věnování se rodině.
Pravděpodobně Váš bratr může mít pocit, že má vše pod kontrolou a problémy vidí jen blízcí. Tak je třeba, aby byl konfrontován s tím, že ve svém životě něco nezvládá.
Doporučila bych Vám obrátit se na Poradnu pro rodinu SANANIM, tel. 739 268 527 nebo 284 824 234, kde můžete v klidu probrat vše, co potřebujete a získat podporu a provázení celou nelehkou situací. Více, zde: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/.
Pokud jste mimopražský, na www.drogy-info.cz najdete kontakty dle svého místa bydliště.
Za Poradnu Pěčová