Kokain jednou za měsíc
Milan
Dobrý den,
mám dotaz ohledně občasného užívání kokainu zhruba jednou za měsíc s kombinací s alkoholem na party akcích. Jsem naprosto zdravý (preventivní prohlídka u lékaře před měsícem) a po vyprchání netrpím negativními stavy (dojezdy) ani fyzickými problémy. Kokain aplikuji pouze šňupáním. Kokain beru pouze od jednoho zdroje. Co se složení kokainu týče, samozřejmě nemám laboratorní rozbor ale dle účinků si myslím, že je na poměry kvality v ČR velice kvalitní (údajně 70-80%). Můj dotaz zní zdali tato frekvence užívání může mít nějaký negativní dopad na zdraví? Chápu, že jsem na drogové poradně, ale i tak věřím ve Váš objektivní a nezaujatý názor.
Děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Milane,
díky za Váš dotaz.
I takto relativně malá frekvence užívání Vás opravdu může ohrozit.
Je super, že netrpíte žádnými negativními následky po párty, bohužel, co není, může být. Nikdy nemůžete vědět, jak Vám večer sedne, proto by bylo lepší myslet tzv. za roh. Co tím myslím - pokud už si chcete na párty něco dát, tak nekombinujte.
Kombinace konkrétně alkoholu a kokainu je nebezpečná. Obě látky samostatně zvyšují srdeční frekvenci. Pokud je tedy užijete současně, srdce dostává dost zabrat. Z dlouhodobého hlediska může docházet ke vzniku problémů se srdečním rytmem a k poškození myokardu.
Dále se popisuje i zvýšení agresivity u lidí, kteří tyto látky kombinují, což může vést k riziku konfliktů s ostatními lidmi.
Tedy shrnutí - i občasné užívání je rizikové. Pokud půjdete na akci a budete si chtít něco dát, nekombinujte. Po akci dejte tělu prostor k regeneraci. Doplňte minerály - hořčík, dostatečně pijte a snažte se vyspat.
Pokud byste potřeboval něco doplnit, klidně ještě napiště.
Markéta