Předávkování mdma
Matěj
Dobrý den,
V sobotu jsem po dlouhé době opět šel ven a "omylem" jsem si koupil dvě extaze "double".
Zhruba okolo 2 ráno jsem si dal prvni- po zhruba hodině co si už nepamatuji jsem si dal další- podle svědků co u toho byli. Mám cca od 3:00 do 6:30 úplné okno- první co si začínám pamatovat bylo cca okolo 7. Když jsem se koukal obraz jsem měl nakřivo, chvilkami až diagonálně, skákala mi pusa a nedokázal jsem zaostřit. Jinak pohyb v pohodě. Říkám si, jak velká dávka to byla a aby se nestalo, že bude moje poslední. Mám sice 115 kg ale v rozmezí hodiny je to hodně. Bojím se aby někomu něco v tom stavu beztíže neudělal, nevím co se mi v tu chvíli honí hlavou. Je možné, že člověk na mdma může být i agresivní? Agresivita na mdma prý není. Jak velká dávka při takovým výpadku a následným vizuálním postižení to mohla být?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Matěji,
díky za Váš dotaz a jsem moc ráda, že jste to přežil.
Předávkování znamená vážné ohrožení života. V případě extáze je však úmrtí na předávkování spíše nepravděpodobné. Většina úmrtí připisovaných extázi bývá způsobena jinými faktory, např. kontraindikace s užívanými léky, aktuálním zdravotním stavem, vyčerpáním, nedostatečným pitným režimem, přehřátím organismu či užitím tablety, která obsahovala další nebezpečné látky. Jedním z největších rizik užívání extáze je nevědomé požití látek, které jsou za MDMA pouze vydávány. V posledních letech jsou monitorovány různá složení tablet, které často obsahují i jiné syntetické drogy, které mohou ohrozit na životě. Tyto látky působí podobně jako stimulanty a svým účinkem napodobují účinek kokainu, amfetaminu, metamfetaminu nebo extáze. Jejich užívání může být spojeno s celou řadou negativních příznaků, jako jsou např. agitace, Vámi zmiňovaná agrese, zmatenost, halucinace, paranoia, úzkostné stavy, neschopnost prožívat jakékoliv potěšení, poruchy spánku či psychotické stavy (paranoia). Při užití syntetických drog hrozí riziko předávkování (což může být také právě Váš případ), včetně smrtelného, které výrazně zvyšuje kombinace s jinými drogami nebo léky.
Doporučila bych Vám pro příště se podobným experimentům a nadužívání drog vyhnout. Určitě je vhodné aktuálně odpočívat nějakou klidnější aktivní formou (př. krátké procházky na čerstvém vzduchu), dbát na spánkovou hygienu, doplnit tekutiny, vitaminy, může Vás také podpořit meduňkový čas a přípravky s melatoninem. Tělo potřebuje čas na regeneraci.
Pokud se Váš stav jakkoliv zhoršuje, bylo by dobré to s někým zhodnotit a podívat se na celou situaci komplexněji.
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřeboval na něco doptat, klidně ještě napište.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová.