Potrebuju pomoct a poradit
ggsman
Dobry den, je mi 17 let, 4 týdny jsem zkusil hhc vape (99%) úplně poprvé v životě co jsem zkusil nějakou látku do te doby nikdy. Měl jsem delší 2 potahy a strašný stav údajně bad trip (viděl jsem vše dvojite, bušení srdce, halucinace,porucha vnímat), tim to vše začlo. Další týden až týden a půl jsem mel tecky před očima a pocit zhulenosti nějak jsem to celou dobu neresil, ale uz me to začalo stvat, ze to furt vidím tak jsem začal googlit a enormně stresovat a zacla mi uzkost . Od tehle doby co jsem začal stresovat to šlo z kopce mel jsem kolaps (odvezla me sanitka do nemocnice) tam mi zjistili všechno v pohodě s krvi a tak dále, akorát mi zjistili tetanii což má hodně podobne příznaky jako to hhc. Teď je to uz 4 týdny od užití a cítím se jak v simulaci jako bych nežil a nevím jestli to je ještě vliv te návykové látky nebo tou tetaniii a mám strašnou uzkost a asi i deprese, ale nejvíce mi fakt vadi, ze se cítím jak v simulaci přitom já vim ze ziju v normálním světě jako jsem žil cely život, ale moje mysl si to nemysli teď jestli chápete, tak se chci zeptat kdy by to mělo skončit? Čím by to mohlo být vyvolané? Jestli to prestane vůbec někdy a budu zit jak před tim? Jestli se to da vyléčit? Dekuji moc za radu a přečtení.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
odpovídala jsem i na vaše dva předchozí dotazy. A bohužel nemám pro vás stále jinou odpověď, než že nikdo z nás netuší, jak se bude situace vyvíjet dál. Rozumím tomu, že byste rád slyšel, že se to celé samo nějak zlepší, ale pravda je taková, že už to trvá 4 týdny a stále to o moc lepší není. Lhala bych vám, kdybych řekla, že vše bude v pořádku.
Je sice možné, že se stav bude časem nějak měnit, ale jestli se zlepší nebo vrátí sám k normálu, o tom by se dalo pochybovat. Na nějaký rychlý zvrat k lepšímu to teď rozhodně nevypadá. A byť chápu, že se vám nechce svěřovat se rodičům nebo odborníkovi, podle závažnosti a doby, jak dlouho stav trvá, to vypadá, že není nic lepšího. Posílala jsem vám opakovaně kontakty na adiktologické ambulance. Stejně tak se můžete obrátit na nejbližší nízkoprahový klub pro mládež ... minimálně byste si tam anonymně mohl o celé své situaci promluvit a probrat možnosti ve vašem okolí. Co vy na to? Víte, kde takový klub najdete? V dotaze jste neuvedl kraj, ani města, která máte v dosahu, kdybyste potřeboval kontakty, napište. Služby nízkoprahových klubů mohou být na vaši žádost zcela anonymní a jsou zdarma. Co říkáte?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.