Špatný stav po mdma, extázi a alkoholu
Am
Dobrý den, jednu noc sme s kamarádem vyrazili na párty. Začali jsme alkoholem poté extázi (každý jsme měli 3 půlky po cca 2 hodinách) a nakonec mdma nasálně. Kamarád je zkušenější uživatel,ale velmi mě vyděsilo co se stalo po cestě domů z klubu. Ještě než jsme nasedli do taxi bylo vše bez nějakých komplikací. Po chvíli v autě se z kamaráda spustilo strašné množství potu, úplně z něj lila voda, bylo mi horko, byl v napnutý a klepal se, po chvíli sem si začala všímat že mu trochu fialový rty, to už sme naštěstí ale vystupovali z auta a byli jsme doma. Lehl sis nechala sem ho odpočinout pod dozorem. Vůbec sem v tu chvíli nevěděla co se děje, jestli to přejde nebo ne. Když sem se kamaráda ptala jak mu je co potřebuje ať si cokoliv řekne říkal že mu je dobře, že nechápe proč se tak klepe že je v pohodě. Takže moje otazka zní co se v tu chvíli dělo? Bylo to nebezpečné? Jak se tomu vyvarovat? Bylo to štěstí že se mu udělalo lépe, nebo to mohlo dopadnout jinak? Předem mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Am,
díky za Váš dotaz. Jízda, kterou popisujete, byla opravdu hazardem se zdravím. Kombinace látek a časté "dokrmování se", mohou vést až k rozvoji velmi závažného stavu, jakým je například serotoninový syndrom. Ten provází příznaky podobné těm, které popisujete: zvýšené pocení, třes, křeče, zmatenost, velmi vysoká teplota, poruchy vědomí, zmatenost atd. Tento stav může skončit až fatálně.
Kombinace extáze s alkoholem je také velice nebezpečná, hrozí zvýšené riziko dehydratace organismu, s následným celkovým kolapsem.
Co přesně se dělo, nedokážeme odhadnout, ale určitě nešlo o stav, nad kterým by bylo dobré mávnout rukou. Naopak si myslím, že měl Váš kamarád štěstí, a to také v tom, že jste zůstala s ním a dohlédla na to, zda je v pořádku. Za to bych Vás chtěla moc ocenit!
A jak se podobným stavům vyhnout? Prosím, nekombinujte látky, a to právě ani s alkoholem! Doplňujte pravidelně tekutiny, ideálně ve formě minerální vody, dopřávejte si na party odpočinek od fyzické aktivity. Nedokrmujte se v krátkých intervalech, neužívejte, pokud možno látky s nejasným původem, od neznámého zdroje.
Pozor, pokud člověk užívá antidepresiva, je užívání extáze velmi rizikové, právě i s ohledem na možný rozvoj serotoninového syndromu.
Velmi také doporučuji, dát si nyní na nějakou dobu od návykových látek pauzu, aby se stihl organismus zregenerovat.
Více o  XTC, serotoninovém syndromu, kombinaci látek  a bezpečném užívání, se dozvíte například zde:
http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
https://www.extc.cz/informace/serotoninovy-syndrom
https://www.extc.cz/informace/kombinace-drog
https://pracenaulici.cz/zavislost/datas/extaze.pdf
Prosím, buďte na sebe opatrní!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná