Elicea a kratom
Marry
Zdravím,
Mám dotaz ohledně antidepresiv Elicea a kratomu. Četl jsem, že tahle kombinace je nebezpečná. Každopádně můj dotaz zní, když jsem naposledy eliceu měl naposledy cca před 30hodinami a neplánuju ji nadalé brát. Můžu si dopřát kratom nebo mám radši počkat ještě nějakou dobu? Děkuji a přeji krásný den.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Marry,
máte pravdu kombinace kratomu s escitalopramem (Elicea) může být vyloženě zdraví nebezpečná. V případě podání (vyšších i nižších dávek) může nastat i tzv. serotoninový syndrom, což je život ohrožující stav vyžadující rychlou odbornou pomoc. Těžko říci, kdy si můžete vzít kratom, jelikož neznám Vaší anamnézu (zdravotní, psychiatrickou), důvody proč jste měl nasazena AD a jak dlouho je užíváte, metabolické zpracování apod. Všechny okolnosti mohou mít vliv na reakci organismu po vzetí kratomu a navíc po náhlém vysazení AD medikace.
Snad jste si dobře promyslel, proč chcete užít kratom a víte o rizicích souvisejících s jeho dalším užíváním.
Zvažte i důvody proč chcete vysadit Eliceu. Určitě bych to probrala s Vaším psychiatrem, který Vám medikaci nasadil. Měl by vědět o záměru vysazení medikace, kdyby se dostavily nějaké obtíže.
Za Drogovou poradnu
HS