Extáze
Terr
Dobrý den,
Asi před 9 měsíci se mi stala dost nepříjemná věc. Ten den jsem trochu pila alkohol, dala si par potahu marihuany a večer si dala extázi. Jelikož jsem celkem drobná tak jsem to asi dost přehnala a i se dost stydím za to že jsem si vůbec něco dala, trápí me to. Ráno když už jsem si prisla střízlivá jsem šla na záchod a nějak se mi “vyplo” tělo. Prostě jsem šla a najednou mi vystřelili ruce nahoru, nemohla jsem se hýbat a měla jsem černo před očima. To trvalo několik sekund než jsem se zase rozhýbála a viděla jsem. Nevíte co se mi mohlo stát? Po tomto vypnutí následovali halucinace ktere jsem měla když jsem zavřela oči, motání se hlavy, velké úzkosti a panické ataky které mám vlastně do teď. Jsem furt ve strachu, přestala jsem i kouřit a pít alkohol. Často mě hrozně bolí hlava a několikrát do dne mi jako když “vybouchne” srdce. Doktoři mi říkají že to je nejspíš psychický a psychoterapeut to se mnou ani moc řešit nechtěl, tak jsem tam raději už nešla. Nevím co mám dělat, myslím že to vypnutí pro mě bylo trauma a nevím jak se vrátit do normálu a ani nevím jestli jsem fyzicky v pořádku když se mi tohle stalo. Prosím o radu.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Terr,
díky moc za Váš dotaz. Váš nepříjemný zážitek mě mrzí. Je to opravdu tak, že koktejly různých látek si s naším tělem i psychikou umí dost nepříjemně pohrát a zanechat následky.
Bohužel říct takhle na dálku, co se s Vámi přesně děje, opravdu nedokážeme. Nevím, s jakými doktory jste o svém stavu mluvila, bylo by možná fajn absolvovat běžnou preventivní prohlídku, která by Vás mohla upokojit, že po fyzické stránce je vše v pořádku nebo případně odhalila možný problém. Co se týká panických atak a úzkostí, které se zřejmě tímto traumatickým zážitkem spustily, doporučila bych Vám vyhledat odborné adiktologické zařízení, například adiktologickou ambulanci. Součástí týmu těchto ambulancí jsou psychiatři a terapeuti, kteří se skvěle orientují v oblasti návykových látek a není tak pro ně toto téma tabu. Mohli by s Vámi probrat, co přesně se děje, kdy se potíže objevují atd. a hledat společně s Vámi, jak Vám pomoci.
Pokud nevíte, kde ve Vašem okolí se podobné zařízení nachází, zkuste se podívat do Mapy pomoci zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Myslím, že to je místo, kde byste mohla otevřeně mluvit o všem, co Vás ohledně Vašeho nepříjemného zážitku napadá a trápí, a to bez studu a obav z odsouzení. I to může, myslím, alespoň částečně pomoci.
Přeji Vám, ať je brzy lépe! Držím palce!
Zdravím Vás, Andula Novotná