Zavislost na tramalu
AB
Dobrý den, mohu se prosím zeptat?
Zda lze řešit nějak ambulantně. Sňižování tramalu?
Bral jsem ho na bolesti okolo 15let, těd když bolesti díky bohu se vyřešily. Mám závislost s kterou mi doktoři nepomáhají, už mám za sebou epileptický záchvat. Ležím s mělkým dýcháním. S bolestí na hrudi, vysadil jsem jej velice rychle. Děkuji moc za případnou odpověd nebo pommoc.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
pokud tomu dobře rozumím, nyní se snažíte o snížení a v reakci na to máte tyto zdravotní projevy? Pokud ano, tak bych Vám doporučila ihned vyhledat lékařskou pomoc, abyste předešel zhrošujícím se komplikacím a ohrožení na životě. Nepíšete, jak silnou dávku berete, ale minimálně za tu dobu užívání jste si vytvořil návyk, který ze dne na den se nevyřeší. S ambulantním vysazením opravdu záleží na Vašem zdravotním stavu, dávce medikace, ochotě lékaře atd.Jednou z možností je přechod na substituční léčbu Suboxone apod. preparáty, které reagují na opiodní receptory, ale jsou bezpečnější variantou pro vysazování Tramalu a jiných opiátových preparátů. Pokud máte Tramal předepisovaný lékařem, určitě bych se s ním poradila. Jinak Vám můžeme zkusit dát kontakt na adiktologické zařízení v místě bydliště, kam byste se mohl obracet. Uvažoval jste i detoxifikaci v nemocnici, kde je to přece jen bezpečnější díky dosažitelnosti zdravotní péče? Navrhuji to i z důvodu zmínky o proběhlých epileptických záchvatech.
Neriskujte zbytečně své zdraví a život. Budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo.
Za Drogovou poradnu
HS