lsd-flashback
Tom
Dobrý den,
cca před měsícem jsem si dal svoji první a poslední dávku LSD (bad trip). Bylo mi psychicky špatně asi 4 dny, ale pak už mi bylo dobře a na událost jsem vzpomínal vcelku jako na horší vzpomínku. Měsíc po užití se dostavil flashback, který trval asi 1h s méně intenzivními efekty bez halucinací. Dnes jsem 5. den po flashbacku a stále se cítím psychicky špatně a občas se mi zdá, že na mě jde flashback znovu jenom jsem se nějak naučil to odvrátit. Podněcuje jej strach. Moje otázka je jestli je to normální nebo bych měl něco dělat.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Tome,
díky moc za Váš dotaz. Pokud potíže plynoucí z badtripu přetrvávají, je určitě na místě vyhledat odbornou pomoc. Je možné se obrátit na některou z adiktologických ambulancí, ve kterých pracují terapeuti a psychiatři orientující se skvěle v oblasti návykových látek. Mohou s Vámi tedy zážitek probrat, mluvit o tom, co se děje v současnosti a pomoci odhalit případné psychické potíže, které mohly být tímto badtripem probuzeny. Adiktologické ambulance jsou k dohledání zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pak také existuje síť odborníků pro integraci psychedelické zkušenosti, fungující pod Českou psychedelickou společností. Na jejich stránkách se také dozvíte více informací o badtripu, cestách k jeho zvládnutí atd.
https://czeps.org/odborna-pomoc/
Držím palce, ať je brzy lépe!
Zdraví Vás, Andula Novotná