Dojezd na kokainu
Janca
Dobrý den, před dvěma dny jsem měla po třetí v životě kokain, mezi braním byl rozestup několik měsíců, předtím to bylo vždy v pořádku, stav trval cca hodinku, podruhé tedy přišly mírné deprese hned po odeznění stavu, ale bylo to spíše kvůli dané situaci, která v tu chvíli nastala. Po příjezdu domů jsem v pohodě usla a ráno jsem se cítila v celku dobře. Ale teď to bylo úplně něco jiného. Měli jsme s kamarádem 0,5g kokainu, takže na jednoho 0,25 a i tak jsme to dali na dvakrát v průběhu večera, předtím jsme pili ale mezi poslední skleničkou a první čárou byla pauza zhruba 2h. To co pak přišlo bylo hodně zvláštní…high stav sice trval také klasicky asi hodinu, ale potom droga působila jak kdyby dál, začala jsem pociťovat mírnou tělesnou únavu, ale jinak jsem měla stále hodně dobrou náladu, smála jsem se a cítila se hrozně uvolněně. Očekávala jsem příchod dojezdu - únavu, špatné myšlenky, ale nic takového se nedělo a tento stav trval dohromady cca 6hodin, což mi na takové množství přijde opravdu hodně, ještě když se mělo jednat o kokain. Druhou čáru jsme měli cca v 5h ráno a když jsem se šla někdy kolem 12h-13h vysprchovat (nespala jsem mezi tím) měli jsme s kamarádem sex, prožitek byl dost intenzivní, a měla jsem poté z prvu pocit, jako už bych byla skoro v normě a stále mi bylo dobře, jenže jak jsme byli v té koupelně, kde předtím tekla horká voda, bylo tam opravdu nesnesitelně + k tomu ta fyzická aktivita, tak jsem se opláchla ledovou vodou. Když jsem opustila sprchový kout a začala se oblékat, udělalo se mi během vteřiny strašně špatně. Koupelnu jsem okamžitě opustila a šla se vydýchat na balkon, strašně mi bušilo srdce, což jsme myslela, že bylo tou fyzickou aktivitou - sexem. Tak jsem si řekla, že to nejspíše do pár minut přejde, bohužel to vydrželo až v podstatě do večera + se k tomu během par minut přidali silné úzkosti a pláč, které přetrvávaly zhruba 3-4 hodiny. Celý ten den jsem nespala, večer jsem tudíž čekala, že usnu úplně okamžitě, ale ve finále jsem spala asi jen 4 hodiny. Po probuzení už se sice cítím být téměř v pořádku, stále přetrvává bušení srdce, ale už v malém měřítku a jsem unavená, ale celý ten stav si nějak nemohu vysvětlit…Jak je možné že ten stav trval tak dlouho, je to tím že byla látka řezaná? Proč ten špatný stav přišel vteřinu na to co jsem se cítila opravdu dobře? Mohlo to být tím sexem jakožto velkou fyzickou zátěží po více jak 24h beze spánku a do tohoto nadměrnou teplotou? Proč jsem večer stále nemohla a ani teď nemohu pořádně spát, i když už je mi dobře?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Myslím, že jste si na své otázky vlastně odpověděla v příspěvku sama :-) Dle toho, co popisujete, se zdá, že byl kokain opravdu "řízlý" nějakou jinou, levnější látkou s podobným účinkem, jako například pervitinem. Na ten by ukazovala delší doba účinku, nízká potřeba spánku, silné bušení srdce a možná i silnější propad při dojezdu ....Fyzická slabost, kterou zmiňujete, opravdu mohla souviset s vyčerpáním organismu, nevím, jak jste na tom tu noc byla s přísunem nealko tekutin, svou roli mohla hrát i Vaše momentální fyzická i psychická kondice atd. Projevy jako neschopnost spánku, bušení srdce, propad nálady, by se měly během několika málo dní upravit. Pomoci může dostatek odpočinku, vitamíny a minerály ( např. C, zinek, magnesium) a bylinky jako meduňka, ostropestřec, kozlík lékařský. Spánek může pomoci upravit v lékárnách volně dostupný hormon spánku - melatonin.
Zřejmě jste opravdu získala nechtěně zkušenost s jinou návykovou látkou, než jste chtěla. Prosím, buďte na sebe příště (pokud i po tomto zážitku nějaké příště v plánu máte, což úplně nedoporučuji) opatrná, neužívejte látky od neznámých zdrojů a nekombinujte s dalšími látkami, ani alkoholem.
Pokud by Vaše potíže přetrvávaly delší dobu než je několik (cca 5) dní, zkuste vyhledat nejbližší adiktologickou poradnu a probrat zde, co přesně se děje. Poradnu lze vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať je brzy lépe!
Zdraví Vás, Andula Novotná