Operace krčních mandlí
Lukasxxx
Dobrý večer, mám takový přiblbý dotaz:D už delší dobu kouřim trávu, teď jsem 6dní po operaci krčních mandlí a jsem z toho už pěkně nervózní(bolest, nemůžu se najíst ani napít, prostě už jsem z toho pěkně mrzutej:D) vím že by mi to od bolesti a trošku i na spaní pomohlo myslíte že to je moc velké riziko? Cigára mi nějak nechybí to jsem nikdy moc “nemusel”. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Lukasxxx,
chápu, že je to nepříjemná situace, ale nedoporučovala bych Vám toto řešení. Přece jen nyní potřebujete čas na hojení jizev. V tuto chvíli je sliznice citlivější v důsledku zákroku, více náchylná k získání virů a bacilů.. Riskujete pooperační komplikace spojené se záněty,dušností, rizikem vzniku nádorového bujení v tkánich atd. Nedokážu Vám říci i jak dlouho byste měl kouření vynechat, určitě dle vývoje stavu, výsledku kontroly min.3 týdny, někde píšou až 6 týdnů, ale je to individuální. Samozřejmě k tomuto stavu, kdy jste nervózní přispívá i vysazení thc, které dlouhodobě užíváte a organismus si zvykl. Berte to jako zkoušku své závslosti, jak to zvládnete. Rozhodnut zůstává na Vás, jen mi přijde zbytečné takto riskovat své zdraví.
Přeji dobré zvládnutí a rekonvalescenci.
HS