Pouze úzkost?
JablkoHruska
Dobrý den,
zprvu bych chtěla popsat mou momentální situaci.
Nejsem na drogách závislá. V posledním roce jsem pouze okusila určité drogy (kokain, MDMA) na akcích jakožto objevování jiných zkušeností na parties atd. Moje vize byla zprvu taková, že jsem zodpovědná, nic se mi nemůže stát. Studuji, pracuji, je mi 23 let.
Nicméně po poslední zkušenosti v listopadu 2022 jsem měla pocit, že jsem to jednu akci přehnala a další dny jsem dostala úzkost, strach, že mohu mít něco se srdcem, bušilo mi, mela jsem pocit bolesti na hrudi. Svěřila jsem se rodinnému příslušníkovi, ten mě uklidnil a řekl, že se pravděpodobně jedná o psychicky navozený stav( nikdy drogy nebral).
Od té doby jsem žádnou “tvrdší” drogu neměla, bála jsem se tohoto stavu, nebo spíše toho, že se mi opravdu může něco stát.
Teď ke konkrétní situaci, současné:
Tento víkend jsem byla na prodlouženém víkendu s přáteli, kteří drogy rekreačně berou, na chatě. Jela jsem tam s myšlenkou, že si nic nedám, nicméně nakonec jsem to porušila.
První večer jsem měla polovinu “čáry” kokakinu, opravdu málo. Druhý večer čáru malou celou a třetí jsem si poprvé dala “Speed”, spíš větší čáru.
Intenzivně se tam také pil alkohol a občas Kouřila marihuana.
V rámci víkendu jsem se cítila dobře, asi na jakési vlně, nicméně jsem teď dva dny střízlivá a mám zase silný strach, že jsem si mohla něco udělat se srdcem. Svírá mě úzkost, panika, mám pocit, že mi srdce jakoby přeskakuje. Lehké pálení na hrudi, ale u toho mám pocit, že si ho reálně vyvozuje jen má hlava…
Samozřejmě si do toho nadávám, že jsem husa a i po minulém stavu jsem se nechala zlanařit..každopádně pozdě bycha honiti…
Má otázka je tedy taková, zda je reálné, že mi i po tomto poměrně malém množství momentálně něco akutně hrozí (pocity arytmie, přeskakování na srdci, motání hlavy),či se jedná o psychický stav.
Ten samozřejmě podceňovat nechci, pokouším se uklidňovat, nemyslet na to, ale mám pocit,že se to pořád kvůli mé hlavě zhoršuje.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den JablkoHruska,
děkujeme za dotaz. Dle Vašich informací o kombinaci všech látek v krátkém časovém sledu bych předpokládala, že s touto náročnou situací se Váš organismus vyrovnal  po svém. Po minulém zážitku zůstala v těle paměťová stopa a tělo zareagovalo podobně. Tedy úzkostí, bušením srdce apod. Spíše je to psychická záležitost, ale pokud byste chtěla mít klid a jistotu nechte se vyšetřit. Máte na to nárok i z preventivních důvodů a lékařce nemusíte vše otevřeně sdělovat. Buďte na sebe opatrná a zkuste se vyhýbat těmto extrémním situacím. Zbytečně se vystavujete zátěži, která opět rozjede psychické obtíže.
Za Drogovou poradnu
HS