nevim jestli prestat
poulicni denom
Ahoj jmenuji se Roman a je mi 17 v 13 jsem skusil mariuhanu byli to fakt super byl to nadherny pocit takovy pocit ze to neslo popsat ale pred dvouma rokama bylo mi 15 tak jsem sd do toho hodne potopil az do tedka
rano vztanu napiju se a dam jsi bong a pak az jdu rano neco delat mama mi zemrela takze mam jebom tatu a ten mi rika ze at hulim ze je to moje zdravi tak premyslim jak prestat konzumovat mariuhanu ale nechci stim uplne seknout jenom na to co bylo driv dekuji za radu :D

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Romane,
a děkuji vám za důvěru a za dotaz.
Píšete, že od 13 let, to je už 4 roky celkem, užíváte marihuanu. Poslední dva roky de facto denně, a to od rána. S užíváním jste tedy začal velmi mladý, v době, kdy tělo prochází bouřlivými změnami. Znamená to také, že jste de facto nonstop pod vlivem marihuny. Jste nezletilý, což není možné v celé věci opomenout ... kdokoli, od koho mariahunu máte, se může dostat do velkých problémů, stejně tak vy.
Zmínil jste krátce, že jste přišel o mámu. Pochopila jsem, že žijete sám s tátou, který vám v tomhle směru dává volnost a rozhodnutí, jestli hulit nebo ne, nechává na vás. Přeci jen je vám 17 let, za pár měsíců budete plnoletý.
Vy sám píšete k nám na poradnu a říkáte, že byste užívání rád omezil. To je velká věc, znamená to, že jste tedy s něčím nespokojený. Jedním dechem dodáváte, že byste rád znovu zažíval stavy, které znáte ze začátku užívání marihuany, což nevím, jestli je vůbec reálné. Ale rozumím tomu tak, že se užívání marihuany nechcete vzdát úplně.
Vlastně nevím, jestli je něco, na co se skutečně ptáte, nebo jste spíš potřeboval urovnat si sám pro sebe myšlenky a zkusil je sepsat.
Napadá mě, že často lidé užívají marihuanu, když před něčím v životě utíkají, nebo naopak, když jim v životě něco chybí. Napadá vás, co by to mohlo být pro vás? Možná by vám pomohlo mít někoho, s kým můžete všechno probrat, někoho, komu byste věřil, mohl se svěřit a nebál se odmítavé reakce. Máte někoho takového?
Je jasné, že vám (navíc v tomhle věku) nebude nikdo užívání v tuto chvíli stále nelegální marihuany, schvalovat, ale mohlo by být fajn, nebýt na to všechno sám, zkusit zjistit, co byste potřeboval a co by vám pomohlo, porozumět tomu, co se děje, čím si procházíte, co všechno máte za sebou a jak dál. Co vy na to? Dávalo by vám něco takového smysl?
Pokud ano, doporučila bych vám obrátit se buď ve škole na školního psychologa, případně na pedagogicko-psychologickou poradnu, nebo nízkoprahový klub pro mládež. Tušíte, kde je ve svém okolí takovou podporu najít? Kdybyste měl zájem o konkrétní kontakt na nízkoprahové zařízení, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. Poslala bych kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.