drogová kontrola na letišti
Jana
Dobrý den,
zajímá mě jak předejít nepříjemnostem při kontrole na letišti na drogy(např. papírkem po věcech)... Pro někoho, kdo občasně užije emko ale nějak ho u sebe nedrží, jde pouze o konzumaci na párty... můžou se nějaké částice uchytit na oblečení a tím způsobit pozitivní výsledek? jak dlouho před odletem je dobré nic nebrat? A je vlastně nějaký postih jen za užívání drog, né prodávání/držení...? Děkuju

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jano,
děkujeme za Váš dotaz! Na letišti dle dohledaných informacích provádějí namátkové testy vytipovaným podezřelým osobám, testy se provádějí stěrem z těla (převážně rukou), ale jsou cíleny čistě na odhalení nelegálního převozu drog či výbušnin. Stěry z rukou zjišťují stopové prvky drog na rukou, následně je pak testovaná osoba podrobena hloubkové kontrole. Testy tedy zjišťují, zda dotyčný v nedávné době nemanipuloval s danou látkou.
Testy nejsou cíleny na zjištění toho, zda dotyčný užil či užívá návykové látky. Užívání drog také není v České republice zákonem ani jiným nařízením zakázáno, nesmíte je však vyrábět, distribuovat či mít u sebe větší než malé množství. Do toho, zda jste před odletem drogy užila, tedy kontrole nic není a Vám nic nehrozí. V Norsku užívání také není trestným činem.
Na našich webových stránkách je přehledná tabulka uvádějící, jak dlouho lze konkrétní látky vystopovat v těle.
https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Přeji klidnou cestu!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná