Doba kratomu v krvi
cc
Zdravím,
hlásím se o zaměstnání u hasičů a čeká mě vstupní zdravotní prohlídka (fyzické a psycho bez problémů), přičemž mám za sebou odběr moči a krve. Mám dotaz týkající se kratomu. Poslední dávka max 3g byla 11-12 dní před odběrem. Jak dlouho se kratom drží v krvi? Eventuelně zda ho můžou zjistit a zda užití vadit bude.
Děkuji za odpověd

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
omlouváme se za pozdější odpověď. Raději jsem si ověřovala informace přes toxikologické středisko, kde mi bylo sděleno, že průkaz v krvi je možný řádově v hodinách, v moči výjimečně až několik málo dní po požití. Určitě by v odběrech muselo být požadováno konkrétně vyšetření na tuto látku, což se tak běžně nedělá. Kratom zatím není v seznamu zakázaných látek, i když už probíhají nějakou dobu jednání o zamezení volného prodeje. Neodpustím si apelovat ke zvážení, zda je dobré v užívání kratomu nadále pokračovat. Nejen kvůli náročné práci hasiče, ale i k možnému závislostnímu potenciálu této látky, kdy jsou prokázány odvykací stavy somatického i psychického rázu. Když se podíváte do historie zodpovězených dotazů na kratom, zjistíte, že to opravdu není tak neškodná látka, jak se na první pohled zdá.
Zkuste se nad tím zamyslet, v čem je tak pro Vás přínosný a v čem rizikový.
Pokud budete chtít něco doplnit, tak se opět ozvěte.
Za Drogovou poradnu
HS