Závislost na kratomu
Amélie
Dobrý den ,
Mám takový problém užívám skoro půl roku kratom .Začlo to kvůli práci hlavně proti únavě hodně mi pomáhal pak už se dávky zvyšovali hlavně po te co mi umřel kamarád bývala jsem hodně smutná kratom mi pomáhal to vše překonat ,a hlavně mít energii na cviceni a práci zároveň .Ale poslední dobou už si uvědomuji ze jsem závislá a i jsem parkrat prestala na týden a chybělo mi to takže hledam důvody proč přestat ? Vnímám už tu psychickou stránku bez nej jsem smutná a nervózní a mám poruchy spánku. Zatím potřebuji něco co mě povzbudi stim postupně prestat (vím ze naráz by to bylo drastické ) prosím o nějaké informace co se tyče dopadu na zdraví co mě aspoň donutí k tomu stim rychleji skončit .Bývala jsem na 2-6g denně momentálně 10-15g

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Amélie,
děkujeme za dotaz a věřte, že mě okolnosti Vašeho užívání kratomu mrzí. Chápu, že Vám kratom pomáhá s energií a možná zapomněním na nepříjemné věci, ale při dlouhodobém a pravidelném užívání dochází ke zvýšení tolerance. Může vzniknout závislost, která se nejvíce projeví při vysazování abstinenčními příznaky podobně jako u závislosti na opiátech- horečka, pocení, průjem, silné svalové křeče, úzkosti a nespavost. Ve výsledku se nevinně vyhlížející látka může obrátit proti Vám. Už s tím máte evidentně zkušenosti, kdy píšete o navýšení dávky a problémech při vysazení. Doporučovala bych Vám své obtíže řešit přes adiktologické zařízení, kde můžete probrat všechny vhodné možnosti léčby a pak se sama rozhodla, jak dále. Na Vaše obtíže může být efektivnější léčbou kombinace psychoterapie příp.s nasazením adekvátní nenávykové medikace než samoléčba kratomem.
Pokud byste potřebovala odkaz na odborné zařízení, tak napište a pokusíme se Vám dát kontakty na nějaké v blízkosti Vašeho bydliště.
Za Drogovou poradnu
HS