Negativní účinek marihuany
Marcipán
Dobrý den, chtěl bych se zeptal proč mi kouření marihuany dává pocity úzkosti a zvláštní stavy, které jsou mi velmi nepříjemné. Tyto pocity se mi dostaví téměř při každém hulení, rád bych věděl proč nemám převážně jen stavy euforie a uvolnění.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Marcipáne,
díky moc za Váš dotaz.
Bohužel opravdu ne každý si z kouření marihuany odnáší příjemný zážitek, který očekává. Důvodů, proč tomu tak je, může být hned několik. Jak sám píšete: důležitou roli hraje to, v jakém prostředí k jejímu užití dochází a v jakém momentálním rozpoložení se konzument ocitá. Zmiňujete, že tady nevnímáte, že by bylo něco špatně. Marihuana ale může také zafungovat jako spouštěč psychických potíží, ke kterým máme předpoklady (úzkosti, panické ataky atd.). A to aniž by se do té doby jakkoliv projevily. Svou roli také může hrát to, že již máte zkušenost s tím, že Vám tráva nedělá dobře. Vnitřně tak možná očekáváte ten stejný zážitek, který si pak vlastně můžete nechtěně přivodit. Těžko říct, co přesně a jednoznačně Vaše problémy způsobuje...
Jednoduše se zdá, že marihuana prostě není "Vaše látka". Rada, jak se těmto nepříjmeným stavům 100% vyhnout, je bohužel asi jen jedna - nehulit. Opravdu bych spíše měla strach, aby u Vás nedošlo k rozvoji nějakých psychických potíží.
Tak přeji jen vše dobré.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná