Dluhy v lecbe
Moky
Dobry den, vazne uvazuju o nastupu do lecby. Mam ale problemy za neplacene vyzivne a to ted musim splacet ( a splacim,normalne chodim do prace). Kdybych sel do lecby, nemel bych ale prijem a nevim co by na to rekl soud. Jak tohle funguje? Kdyz pudu do lecby tak jak mam platit vyzivny? Nasetreno nemam. Asi se po dobu xo budu v lecbe vyzivny neplati, ale pocitam ze mi budou naskakovat dluhy. Jak se tohle resi? Urcite nejsem jedinej kdo oddaluje nastup protoze musi platit aliemnty. Prosim o co nejpresnejsi postupy. Jak to domluvit, s kym to zaridit? (s bejvalkou bez sance). Muzu vubec do lecby kdy mam soudne narizeny splatky?? Kdyz mluvim o lecbe vim ze potrebuju dlouhodobou. idelane komunitu. 3 mesice pro vsechny zmeny ktery potrebuju udelat jsou malo, ale co ty dluhy a alimenty??

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Moky,
díky moc za Váš dotaz. Ověřovala jsem u kolegyně v terapeutické komunitě, jak se situace s úhradou výživného řeší.
Kolegyně se tedy nesetkala s tím, že by byly splátky zcela zastaveny, ale s tím, že byly splátky sníženy. Je potřeba podat žádost o snížení u soudu, který o stanovení výživného rozhodl, uvést částku, kterou zvládnete hradit a popsat důvody, pro které o snížení výživného žádáte (budete ve stavu odpovídajícím pracovní neschopnosti, v dlouhodobé léčbě s nemožností výdělku). Hodí se také popsat léčbu: o co se přesně jedná, jak to v léčbě chodí. Případně, kdy je předpoklad ukončení léčby a možnost splácet znovu vyšší částku.
Soudně stanovené výživné není překážkou pro nástup do léčby, klienti většinou buď pobírají nemocenskou, v případě krátkodobějších či střednědobých forem léčby, nebo dávky hmotné nouze. Mají tedy alespoň základní příjem, ze kterého se nižší částka v řádu několika stokorun dá hradit.
Každopádně bych Vám doporučila vyhledat nejbližší kontaktní centrum, které Vám může s přípravou k nástupu do léčby pomoci a to právě i se sociálními věcmi, jako je sepsání žádosti o snížení výživného atd.
Nejbližší kontaktní centrum si můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať se Vám podaří situaci vyřešit tak, aby se Vaše plány podařilo uskutečnit!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná